Een dagje niks plannen, kan dat?

19 oktober 2017 - Schruns, Oostenrijk

Na de lekkere all you can eat sushi vertrekken we woensdagavond (buik veel te vol) weer uit Bregenz. We lopen naar onze auto via het mooie oude centrum van het plaatsje. Het is inmiddels half 7 en dus begint het al donker te worden. Lantaarnpalen doen ze hier niet aan en dus rijden we al vrij snel door het pikkedonker terug. Eindelijk maakt dit Oostenrijk nog alleen maar mooier. Je ziet de contouren van de bergen door het donker heen en de huisjes tegen de berg zorgen voor mooie lichtjes in het donker. Erg gaaf uitzicht!

Bij het huisje slaapt Toby inmiddels en we tillen hem dus over. Lucas mag zoals gisteren nog een spelletje spelen (Met voetbal en zwemmen zijn favoriete bezigheid). Als ook die op bed ligt, nemen wij ons voor om morgen een dagje niets te plannen. Kan dat? Geen idee, we gaan het proberen.

We slapen om te beginnen uit op de "nog 1 nachtje slapen" dag: de dag voor Toby's verjaardag. We hebben weer verse broodjes aan de deur hangen van de lokale bakker en na het ontbijt gaan we eerst voetballen. Dat is op deze hoogte nog best een vermoeiende bezigheid. Nadat Ajax weer gewonnen heeft (altijd bij Lucas) gaan we zwemmen en kunnen Lucas en Toby nog meer oefenen voor de zwemles. Helaas is de sauna nog niet aan dus dat moeten we vanmiddag nog herkansen.

Na de lunch in ons huisje en na het gebruikelijke potje Mario, besluiten we via het pad langs de berg vanaf onze camping naar het dorp te wandelen. Dat ziet er allemaal niet heel ingewikkeld uit, maar we merken dat je op deze hoogte vrij snel buiten adem bent. In het dorp valt wel op dat het hier redelijk daltijd is. Bijna alles is dicht.

Na een flinke klim en klauterpartij zijn we terug bij ons huisje en pakken we de auto naar St Gallenkirch, een plaatsje vlakbij. Ook hier is een grote speeltuin net als overal hier eigenlijk, mega kindvriendelijk. We halen nog wat laatste boodschappen ter voorbereiding op Toby's verjaardag en rijden naar Schruns, het dichtste wat bij stad komt in de buurt.

Dit centrum is een heel stuk actiever en erg gezellig! We gaan na kort rondje op een terrasje in de zon zitten. Er is nog geen bewolking geweest tijdens onze vakantie. Wat een mazzel hebben we daarmee. Heerlijk genieten in de zon! Tot zover ons dagje niks!