Legoooooo en Spider-Man!

4 mei 2018 - Praag, Tsjechië

Een paar tips voor als je Indiaas gaat eten:
1- je bestelt altijd teveel
2- je eet altijd teveel papadums vooraf
3- een beetje pittig is al gelijk HEEL pittig

Dat laatste ondervond Marian ook toen ze de medium pittige garnalen bestelde. Daar moest een heel karaf water bij om het weg te krijgen. Verder aten de jongens pizza (lees: cheese & garlic naan) en wij Tikka Masala zowel met lam als kip. Heerlijk!!!

Nadat de jongens nog het voetbal af hebben gekeken gaan we lekker slapen. Het ritme is inmiddels goed verlegd naar vakantie tijden!

De volgende ochtend halen we verse broodjes en na het ontbijt lopen we naar het Lego Museum. Heel gaaf! Ze hebben alle stijlen lego: zowel attracties van Praag als andere attracties, middeleeuwen, piraten, Disney, treinen, technic, Star Wars etc. etc. Heel erg gaaf! De jongens bouwen nog een tijdje met de lego en er wordt veel gefilmd.

Buiten op het terrasje drinken we een smoothie en dan lopen we langs het water naar de Joodse Wijk! We lunchen op een muurtje langs het water in het heerlijke zonnetje. Vanochtend was het nog fris maar daar is nu al niets meer van te merken. Het is erg warm in de zon.

We lopen langs de Joodse begraafplaats via het toeristencentrum door de Kalverstraat van de wijk: Pařížská. We komen weer bij het grote plein waar we informatie verzamelen voor een zwembad trip en een dagje naar de zoo!

We gaan op zoek naar een Trdelník, een typisch Praags ijsje. Het ziet er heerlijk uit en zo smaakt het uit. De jongens genoten er ook enorm van. We eten dit ijsje op vlakbij een groot winkelcentrum waar wel 20 kledingwinkels zitten. We maken er dan ook al volop grapjes over dat we daar de vrouwen niet achter moeten laten totdat Toby ineens iemand ziet lopen: SPIDER-MAN. Hij loopt recht op het winkelcentrum af. Wij gaan er in volle vaart achteraan en Toby geeft hem een highfive! Hij vlucht het centrum in en wij achter hem aan. We sluiten hem in bij een volgende roltrap waar Toby hem weer highfivet! Bij de uitgang treffen we hem een derde keer en nu durft Lucas het ook: highfive! En samen op de foto!!!!

Toby heeft het de uren erna nergens anders over: hij wil wel gaan spelen bij Spider-Man. Spider-Man is zijn beste vriendje. Alles is Spider-Man!!!!

We gaan lekker naar het huisje voor een siësta. Morgen willen we naar het zwembad, zondag naar Teresienstad en maandag naar de Zoo!