Lopen, lopen en nog veel meer lopen

3 mei 2018 - Praag, Tsjechië

Met de koffers klaar worden we opgehaald door opa Harrie en afgezet op Eindhoven Airport. We gaan snel door de security en gaan lekker bij de Starbucks koffie/frappucino/... pakken! Na een korte vertraging zitten we in de lucht en Toby en Lucas zitten allebei bij het raampje. Er wordt o.a. 10 minuten gelezen (schoolopdracht check) en puzzels gemaakt.

Bij aankomst in Praag hebben we snel de koffers en pakken we de bus+metro naar onze AirBNB! Onze host staat te wachten en is super gastvrij. Ze haalt nog extra koffie en chocolademelk voor ons.

Daarna lopen we snel het oude centrum in en verkennen we Praag. Er is veel te doen en volop bedrijvigheid. We lopen over een markt en gaan uiteindelijk bij een hamburger tent eten! We zijn goed moe van alles en kijken dus nog een beetje voetbal maar gaan vooral vroeg naar bed!

Donderdag wordt vooral een dag waarop we heel veel verkennen. We lopen via de Na Porici naar het grote centrale plein: Staroměstské náměstí. Via de VVV gaan we vervolgens naar de Karls brug: een grote wandelbrug met kunst, muziek en veel verkopers. Aan de overkant zien we een mooie speeltuin aan het water waar we lunchen en de kids vooral spelen!

Omdat we zo goed bezig zijn met wandelen lopen we richting het grote park: Mala Strana. Daar gaan we met de lift naar de top van het park om in de Eiffeltoren te klimmen (lees: met de lift). Door de hoge toren en omdat het op een heuvel ligt hebben we een heel mooi overzicht over Praag. Ook zien we het hele grote Olympische stadion liggen ter grootte van zes voetbalstadions.

Eenmaal beneden lopen we dus ook nog daarheen om naar een voetbalwedstrijd van de jeugd te kijken en het immense stadion. Omdat we al onwijs veel gelopen hebben proberen we met een Über terug te gaan maar we worden geweigerd omdat we met teveel zijn. We lopen dus terug naar de lift in het park, gaan naar beneden en tillen Toby en Lucas naar de metro die ons thuis afzet (Florenc).

Daar moeten we eerst echt allemaal een tukkie doen. Daarna willen we lekker naar de Indiaan om Kees en Marian kennis te laten maken met Tikka Masala... eerst allemaal plat. Siësta for the win!