Mooie paden, geweldige uitzichten

17 oktober 2017 - Schruns, Oostenrijk

Op maandagavond koken we in ons eigen huisje en als voorbereiding op Toby's verjaardag sluiten we de Wii vast aan. We hebben namelijk 3 extra Wii controllers voor zijn verjaardag zodat we (zijn grote droom) met zijn 4en kunnen Mario-en. Dat ziet hij namelijk altijd in de voorbeeld filmpjes maar omdat we maar 1 controller hadden ging dat niet. Na even zoeken vinden we dat het op de TV kan en even later is het aangesloten.

Dinsdagochtend schijnt de zon weer volop en belooft het weer erg warm te worden. Met shirts aan vertrekken we richting Kristbergbahn. We gaan omhoog en volgen het Silberpfad. Onderweg zijn er 12 spelletjes die je kunt doen om meer over de omgeving te leren. Dat motiveert de kids ook om 2,5 kilometer te lopen (We schatten dik een uur, kleine anderhalf uur in totaal). Onderweg hebben we heel mooi zicht omdat we eigenlijk aan alle kanten van de berg naar beneden kunnen kijken. De lucht is strakblauw en het is erg warm! Na de ronde nemen we daarom eerst een drankje op het terras in de zon!

Omdat de lift te vroeg naar beneden vertrekt, besluiten we toch te lunchen boven op de berg. Zeker als we erachter komen wat Kaiserschmarren zijn: Oostenrijkse Pannenkoeken!!! Heel vol en voldaan in het zonnetje genieten!

Na de lunch met de lift omlaag en via de winkel richting huisje. Of het nu komt door het wandelen of de warmte maar we hebben deze dagen dringend behoefte aan een siësta!

Na een korte pauze gaan we weer zwemmen en Lucas en Toby oefenen heel goed voor de zwemles met als hoogtepunt onder een mat door duiken/zwemmen en erachter weer omhoog komen. Laat die diploma's maar komen :-)

Na het zwemmen nog even spelen in de speelruimte van Bollo en daarna lekker weer eten in ons ruime appartement. Morgen gaan we naar Liechtenstein en donderdag willen we naar Zwitserland!

Prosit!

1. Jan:
    17 oktober 2017
    Klinkt heel goed daar!! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben!