Bye bye Canada (Tot weerziens)!

18 augustus 2018 - Calgary, Canada

Om elf uur checken we uit en lopen we naar RedArrow die mega toevallig bij ons om de hoek zit. Super fijn dus. We stappen om kwart voor 12 in de luxe bus en gaan lekker lezen/netflixen en de kids kijken ook lekker filmpjes. Oceans Twelve staat op de achtergrond ook nog aan! Met een stop in Red Deer komen we, conform plan, aan op het vliegveld in Calgary. Daar staat de shuttle naar het hotel al zo goed als klaar. Vet relax geregeld allemaal!

We dumpen de spullen en pakken een Über naar het centrum. We struinen langs de winkeltjes met prullaria. We zijn blij dat we er nog even uit zijn gegaan! We zoeken een tijdje naar een leuk restaurant en plompen uiteindelijk in Stephen Avenue (autovrije straat in het hartje van Calgary). We eten een pizza en de jongens aaien een hond van onze buurvrouw :-)

Na het eten lopen we naar een plek voor een lekkere ijsco en hiermee lopen we nog richting Prince's Island Park. Het is een lekker weertje en de smog van de branden die we de laatste 2 dagen gezien hebben, lijkt even wat minder. We rijden met een Über (wederom super vriendelijk, een van oorsprong Pakistaan dit keer) terug naar het hotel. We plonzen nog even in het bubbelbad en gaan dan slapen. De wekker staat op 04:00uur.

Toby en Lucas zijn tussen vijf en half zes redelijk uit zichzelf wakker ook door het licht en de herrie natuurlijk. Wij al om vier uur! Ook zeven uur staan we bij het ontbijt als het opent en daarna weer lekker richting zwembad. De jongens zijn ook echt fan van fitnessruimtes dus ook nu willen ze, naar papa's voorbeeld, sporten. Dat doen we dus ook nog, daarnaast koffers op 23kg krijgen (uitdaging) en we checken uit. Via de shuttle zijn we ongeveer 4 uur voor vertrek op het vliegveld. We volgen nog even het voetbal en gaan rond 12uur avondeten om alvast in de nieuwe tijdzone te komen :-)

En nu wachten we op het vliegveld. Nog anderhalf uur voor vertrek en we hopen in het vliegtuig lekker te slapen. Of dat lukt horen jullie snel van ons zelf :-)

Canada was fantastisch. Prachtig land, erg Amerikaanse mensen maar doorgaans wel vriendelijk. Heel veel gezien en gedaan en genoten van elkaar. Proost op nog vele vakanties!

1. Jan:
    18 augustus 2018
    Kei mooi maar blij dat jullie weer deze kant op komen!! Alvast welkom terug!!! Gr