Eerste safari in the pocket

2 mei 2022 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

We ontbijten buiten het hotel op een heel leuk dakterras omdat we niet zo vroeg hoeven te vertrekken. In de zon zitten we met uitzicht over de Main Street. We rijden binnen een uur naar Tsitsikamma National Park aan de zee voor een wandeling naar een aantal hangbruggen. De wandeling is vrij eenvoudig en het uitzicht prachtig! We maken veel foto's en de kids gooien op het stenenstrand veel stenen in de zee.

Daarna hebben we een lange rit voor de boeg richting Addo. Of eigenlijk richting onze lodge. Als we na een lange rit eindelijk bij Addo zijn, moeten we namelijk nog 45 minuten over onverharde weg langs kliffen en via haarspeldbochten. Gelukkig doet onze buschauffeur Johan het voortreffelijk en we komen rond 17uur veilig aan!

We zitten in een prachtig oud landhuis met prachtige tuin, zwembad, pooltafel en uiteraard allemaal huisjes! De jongens plonzen in het zwembad terwijl wij een wijntje doen. Het is echt prachtig hier dus heel goed vertoeven. We eten in het hotel met een lekker wijntje. De jongens poolen nog wat en we gaan op tijd naar bed want morgen om half 7 begint onze gamedrive door het Addo Elephant NP.

In de ochtend zijn we warm aangekleed want in de jeep is het nog koud in de ochtend. We rijden ongeveer een half uur naar de ingang en knallen dan het park in. We zien als vrij snel een stel hyena's wat vrij uitzonderlijk is. Daarna zien we het ene dier na het andere: bushpig, kudu, antiloop, zwijnen,... echt heel vet om alles zo vrij rond te zien lopen.

We ontbijten rond een uur of 9 in een omheining middenin het park wat ook super is . Ondanks dat we al een aantal uur aan het rijden zijn, hadden we nog niet eens door dat we honger hadden. Het is top geregeld dus er is keuze genoeg! Daarna rijden we weer verder en zien we weer heel veel dieren waaronder zebra's, apen, buffels en heel veel olifanten! Echt geweldig om ze zo dichtbij te zien en in het wild te zien in grote getale.

Rond de lunch zijn we terug na 5uur drive! We eten wat en praten na over onze safari en wat we allemaal gezien hebben. Na de lunch gaan we zo naar Port Elizabeth waar we willen zwemmen want het is inmiddels bloedheet. Vanaf daar vliegen we morgen naar Johannesburg!