From the frying pan into the fire!

17 augustus 2021 - Figline Valdarno, Italië

We zijn al op tijd wakker en genieten lekker van een ontbijtje in de buitenlucht van ons hotel. We worden eigenlijk best wel fris wakker en omdat we nog maar een stukje hoeven in vergelijking met gisteren, hebben we eigenlijk best wel goede zin! Het is natuurlijk ook de eindbestemming waar we naar toe gaan en naar Jacco, Maureen, Mette en Lisse. We checken rond 10 uur uit en beginnen te rijden!

Om half 9 zien we dat er wat files onderweg zijn, maar we verwachten dat deze rond 10 uur wel opgelost zouden zijn. We zien namelijk hier en daar een ongeluk en hoe lang kan het nou duren voor die wegen weer vrij zijn. Nouuuuuuuuu: in Italie best wel lang. Sterker nog, tegen de tijd dat we bij Piacenza zijn is het 11 uur en is de file inmiddels opgelopen tot anderhalf uur. Dankzij Google vinden we wat snellere routes die ons een heel eind om brengen en we zien dus best aardig wat van de verschillende dorpjes om Piacenza heen. En ook bij Bologna en Florence staan volop files, dus we nemen heel veel alternatieve routes.

De Italianen houden nogal van op de linkerbaan van de snelweg rijden (vaak zijn de 2 rechtsere stroken behoorlijk leeg, omdat iedereen links blijft) en het liefste zitten ze ook heel dicht op elkaar waardoor ze ook heel veel moeten remmen wat meteen weer vertraging/file veroorzaakt. Erg handig allemaal en de route schiet dus totaal niet op. Gisteren dachten we nog dat het 3.5 uur zou duren, maar uiteindelijk blijkt dat we 5 uur onderweg zullen zijn. Niet echt fijn, maar goed naarmate we dichterbij de eindbestemming komen, wordt de sfeer steeds beter (ook omdat het laatste stukje wel doorrijdt en door mooie bergstreekjes gaat).

We komen aan op onze Park en Jacco, Maureen, Mette en Lisse staan al op ons te wachten bij de ingang. De thermometer zit net onder de 40 dus het is eigenlijk veel te heet om iets anders te doen dan in het zwembad te ploffen. Dat doen we dus ook maar, want we kunnen pas om 16uur inchecken. We blijken op een best gunstige plek te zitten, namelijk heel dicht bij het zwembad en het centrumpje (waar ook de restaurants zitten en alle activiteiten zijn). Top plek dus!! De spullen worden in het huisje geplaatst en daar is ook een HEERLIJKE airco. Wat ga je zoiets waarderen met dit soort temperaturen. We ploffen nog even heerlijk in het zwembad en gaan dan gezellig met zijn 8en uit eten bij Ill Vecchio waar we hele lekkere Nobile di Montepulciano drinken (ja we zijn in Italie DUS wijn). Ook het eten is er erg lekker. De kinderen eten met zijn 4en aan een "eigen tafel" en de volwassenen aan een andere. Dat zorgt voor de nodige hilariteit. En ook de kinderen vinden het gezellig ;-)

Na het restaurant gaan de kids nog even dansen. Althans, er wordt eigenlijk niet gedanst. Onze jongens zijn een bijzonder slechte invloed op de meiden, want die hoeven ook ineens niet meer zo. Ondanks verwoedde pogingen om ze aan het dansen te krijgen, is er weinig beweging. Alleen Lisse gaat op het einde nog een paar dansjes meedoen. Maar na afloop beloven de jongens beterschap voor morgenavond :) Tegen de tijd dat we in ons huisje zijn is het na half 10 en iedereen is best wel gaar, dus ik denk niet dat er na 10 uur nog enig geluid uit ons huisje kwam! Met al dat reizen en files en de hoge temperaturen is het echt tijd om te slapen.

Op dinsdag worden we al redelijk vroeg wakker (Wouter en Lieke rond 6 uur/half 7, de kids om half 8). Het is in de ochtend nog niet zo heet, dus eigenlijk wel prima weer om even wat verse broodjes en dergelijke te halen. We ontbijten lekker buiten voor het huisje en zien nog een eekhoorn lopen! Rond half 9 zijn we helemaal ready en gezien het zwembad om 9 uur opent, gaan we maar meteen door. We gaan dit keer naar het zwembad aan de andere kant van het park wat eigenlijk nog groter is dan waar we gisteren zaten.

De jongens verlaten ons meteen want ze willen van de glijbaan af met de banden. Nou, zo gezegd zo gedaan. Wij installeren ons lekker in de zon die nog acceptabel is op dit tijdstip. Om 11 uur hebben onze jongens zich ingeschreven voor een voetbaltournooi in een panna-kooi en Mette en Lisse doen ook mee. Het is eigenlijk veeeeeeeeeeels te heet om te voetballen, maar dat deert helemaal niemand. Uiteindelijk worden onze jongens tweede en zit Lisse in het winnende team! Daarna kunnen we maar 1 ding en dat is weer afkoelen in het zwembad!

De kids gaan om 16 uur naar een kookworkshop waar ze pizza's gaan maken en wij gaan "aqua fietsen" met zijn 4tjes. Het water is echt de enige manier om af te koelen op dit soort dagen, hoewel het hier de afgelopen week nog echt bijna 10 graden warmer was. Voor hen is het dus eindelijk lekker, maar in vergelijking met Nederland is het hier echt BLOEDHEET! Na de pizza's en het fietsen, gaan we naar de supermarkt om even wat proviand in te slaan. Meteen daarna hebben we gereserveerd in een wijn-restaurant hier waar we eten met bijpassende wijn als menu hebben. Echt een zware straf! Het leven is hier heel zwaar.

Terwijl wij nog wachten op ons toetje begint in de tussentijd de disco en gaan de jongens, zoals beloofd, met de meiden dansen (met Sunny, de lokale mascotte). Na afloop vragen ze of ze naar het Amfitheater mogen om daar verder te kijken naar de theatervoorstelling van het Entertainment team. Terwijl wij nog de laatste wijn wegdrinken, gaan zij met zijn 4tjes "op stap". Toch al een stuk eerder dan dat wij dat ooit mochten :) Ondanks dat ze alle 4 bekaf zijn, gaan ze toch nog door en het is uiteindelijk na half elf als de show af is en de kids naar huis worden getild. Ze zijn bek- en bekaf. Moe maar voldoen gaan we slapen. Morgen gaan we naar Arezzo!!

1. Harrie van nunen:
    17 augustus 2021
    Ondanks de hitte daar is het hier in oirschot 18gr en buien dus prijs jullie gelukkig met die temperaturen, graag veel foto's plaatsen, gr ome harrie
  2. Lieke:
    18 augustus 2021
    Ik heb er wat foto's bij geplaatst. Wij genieten ookwel echt van dit heerlijke weer hoor!!