Het Kaapse Schiereiland

26 april 2022 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

We nemen een Uber terug naar Victoria en Alfred Waterfront om naar een Sushi tent te gaan: Willoughby & Co. Er staat een rij om aan tafel te gaan dus dat is een goed teken. Naast heel veel eten (veel meer dan alleen Sushi) staan ze ook bekend om een grote keuze aan Zuid-Afrikaanse wijnen. Voor bij de Sushi nemen we een lekkere Sauvignon Blanc: Almenkerk! Erg lekker! Net als de Sushi. De dame die ons bedient schrikt van hoeveel we bestellen. Toch eten we alles uiteindelijk op!

Tijdens het eten spelen we Doen, Durven en Waarheid wat de nodige hilariteit oplevert. Zo moet Toby o.a. tegen de serveerster (Tamryn) zeggen dat ze het goed doet. Daarop beginnen we een gesprek en geeft Tamryn allerlei tips aan ons voor onze verdere reis. Een grote Manchester United fan rijdt onze taxi terug naar het hotel en bedankt ons voor Erik Ten Hag 😀

Als we het laatste stukje naar het hotel lopen, zien we op de stoep allerlei mensen in een slaapzak gewikkeld liggen. Dat is ook Zuid-Afrika. Kaapstad oogt modern, schoon en gezellig. In de avond zie je ook de andere kant: criminaliteit en armoede.

Na een goede nachtrust, ontbijten we in het hotel en stappen we om 8:15 in de bus. Vandaag staat de eerste excursie op het programma. Eerst rijden we naar Houtbaai waar we met de boot gaan varen om zeehonden te bekijken. Op 20 minuten varen liggen er honderden zeehonden op de rotsen! Echt gaaf om te zien. Ook zwemt er van alles langs de boot: we zien nog iets dat een dolfijn of haai kan zijn.

Na de boottocht rijden we weer verder naar een uitkijkpunt over de Houtbaai waar we foto's maken. Daarna rijden we richting Kaap de Goede Hoop, het meest zuidwestelijke stukje van Afrika. We lunchen en gaan dan naar het hoogste punt waar de vuurtoren staat. Mooie klim en prachtig uitzicht op de Atlantische Oceaan!

Daarna lopen we terug omlaag en volgen de hike naar beneden. Al met al ruim een uur klimmen en klauteren. Echt te gekke route met geweldig uitzicht van zowel de baai als de oceaan. Onderweg zien we struisvogels in het wild. Tevens word je overal gewaarschuwd voor bavianen maar die zien we onderweg niet. Wel veel bavianenpoep.

Vervolgens rijden we in naar Simon's Town om vanuit daar pinguïns te gaan spotten bij Boulders Beach. Nou spotten is niet moeilijk want er zitten er honderden. Ze zijn ook totaal niet schuw en je kunt ze aanraken (dat mag alleen niet). We zien baby's, eieren en pinguïns van alle leeftijden. Echt super leuk om te zien!

Vandaag trekken we op met een ander gezin met ook 2 jongens met dezelfde leeftijd als onze jongens. Dat gaat dan ook super goed samen. Ze praten, rennen en zingen in de bus samen. Gisteren waren we samen op weg met moeder en zoon en ook dat was erg gezellig. Zo zijn de voordelen van de Family Reis er al vanaf het begin!

Een hele mooie dag waar we het hele zuidelijke schiereiland hebben verkend met de bus en onze groep. Vanavond laat komen de laatste 3 mensen van onze groep die door de chaos op Schiphol vertraagd zijn. Tot nu toe is het in elk geval een erg toffe groep. In totaal zijn we straks met 24: twee gezinnen van 4, 3 gezinnen van 3, waarvan 2 moeders met 2 kinderen en 2 groepen van 2: 1 oma met kleinkind en 1 moeder met zoon. Diverse groep!

Vanavond gaan we eten met een groep bij Camps Bay! Tot morgen!