Laatste keer Kruger

5 mei 2022 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Om half 5 worden we gewekt door een soort psychedelische muziek en iemand die hard op de deur klopt. Tikkeltje vroeg, maar oké we zijn wakker. We rijden om half 6 weg richting Kruger; we zitten op 20 minuten van de Orpen Gate (1 van de vele ingangen). Kruger is ongeveer zo groot als België en loopt ook door in buurland Mozambique. We komen vandaag op 5km van de grens, maar we gaan helaas de grens niet over.

Bij binnenkomst eten we ons ontbijtpakket in de jeep, terwijl we de eerste dieren zien: olifanten, giraffen, impala's, kudu's en gnoes. We ontbijten rond een uur of 9. Daarna zien we nog krokodillen en nijlpaarden bij een grote plas. Verder zien we nog een enorm grote uil, apen, een baby olifant en giraf en nog heel veel andere dieren. We is zoveel te zien dat je om de minuut wel stil kunt staan. We leggen ook enorm veel kilometers af in tussentijd.

Na de lunch rond half 2 rijden we terug richting ons resort waar we om half 4 aankomen. Het was dus (met wat tussenstops voor foto's) 2uur terugrijden. Zegt genoeg over de mega grootte van het park!

De jongens ploffen in het zwembad. Door het vroege opstaan zijn we best wel gaar. We prepareren de koffers weer voor morgen en gaan vanavond voor de 3e en laatste maal hier met zijn allen gezellig buiten eten. Deze locatie is echt top. Super sfeervol, boordevol dieren. Het eten is weer top hier en er ontstaat nog veel commotie omdat er een luipaard gespot zou zijn op ons terrein. Er is een mama luipaard met 2 jong die regelmatig op het terrein zijn, leren we van de kampopzichters. Helaas zien we niks meer hoewel de kids met veel fantasie vanalles zien en horen.

Vanavond weer op tijd naar bed, morgen rijden we hier om 7uur weg om de panaromaroute richting Pretoria te nemen. The road goes on, ever ever on!