Ljubljana en een jarige job

19 juli 2019 - Ljubljana, Slovenië

Zoals altijd wijzigen onze plannen regelmatig tijdens de vakantie, We zouden naar een waterval gaan, maar Lucas zei dit graag op zijn verjaardag te willen doen dus werd de waterval een dagje uitgesteld.

We twijfelden wat we dan zouden gaan doen en de hoofdstad Ljubljana (spreek uit als Luubjana) stond ook nog op ons lijstje. Lieke twijfelde omdat we nu zo lekker in de natuur zaten en we ook nog een aantal kloofwandelingen niet gedaan hadden. We besloten uiteindelijk toch naar de hoofdstad te gaan. Onderweg leest Lieke voor uit het boekje van Slovenie over wat er allemaal te doen en te zien is in Ljubljana. De verwachtingen zijn niet heel groot ondanks het lovende verhaal in het boekje. We worden daardoor aangenaam verrast als we door de stad lopen. Wat een prachtige, gezellige, schone en mooie stad is het. Hele mooie gebouwen, goede sfeer en niet zo heel druk.

We gaan als eerst naar het kasteel lopen wat bovenop een berg ligt. Een flinke stijle klim die we in een rap tempo lopen. Boven moeten we even bijkomen en besluiten we het kasteel van binnen te gaan bekijken.

We nemen een soort skilift naar beneden. Daar zoeken we eerst een lunchtentje maar raken we in onze zoektocht Toby kwijt. Gelukkig vinden we al snel een huilend jongetje. Zou hij er dan nu eindelijk een keer van geleerd hebben???? Wij vrezen van niet.

Na de lunch slenteren we door de stad, lopen we over de drakenbrug en eten we een heel bijzonder ijsje.

De jongens vinden het weer genoeg en willen terug naar ons mini appartementje. Na een pauze gaan we spelletjes spelen en eten in Kransjka Gora. Terwijl Lucas en Toby slapen versieren wij het appartement met ballonnen.

Lucas wordt wakker gezongen en verrast door de versiering van het appartementje en de cadeautjes die we stiekem toch nog hadden. Bij het ontbijt mocht hij zijn kaarsjes uitblazen (in een pannenkoek) en kreeg hij lolly's die hij uiteraard deelde met Toby.

Na het pannenkoekenontbijt gingen we opweg naar Slap Pericnik (waterval) waar je achterdoor kan lopen. Het was een flinke klim maar zeker de moeite waard. Na de nodige foto's en filmpjes gingen we zwemmen in een 'aquapark'. Daar hebben we ons de hele ochtend en middag verder vermaakt.

Na een rustpauze in het appartement zijn we uite eten gegaan, Lucas wilde graag cordon blue eten dus zo gezegd zo gedaan. Natuurlijk kon een speciaal toetje niet ontbreken. Lucas gaf zijn verjaardag een 10 in hun eigen vakantie'blog'boekje.