Op naar Lucca

21 augustus 2022 - Lucca, Italië

Op onze laatste dag Norcenni slapen we uit en gaan we lekker zwemmen. Lieke werkt de koffers wat bij terwijl wij willen gaan zwemmen. Omdat het begint te stormen gaat dit niet door en dus gaan we naar Elmi voor een laatste ijsje daar. Om die reden een extra grote!!! Als we terugkomen kunnen we wel in het zwembad. Daar gaan we nog hydrobiken en lekker spelen in het zwembad.

Daarna komen we wat bij en melden ons daarna bij de wijnproeverij op de camping. De kids eten wat en gaan naar de gamehal terwijl wij uitgebreid uitleg krijgen van verschillende wijntjes en hoe ze beter te proeven. De wijnen zijn heerlijk. Omdat Mette niet lekker is, wisselen Jacco en Maureen elkaar af!

Op zaterdagochtend staan we enigzins op tijd op om alles in te pakken en rond 10uur rijden we de camping af. We halen ontbijt bij de Coop en eten het op in Incisa bij een voetbalveld. We rijden naar Pisa en gaan daar vlakbij de Keith Harring muur lunchen. De jongens eten pannenkoeken, het meisje yoghurt. Daarna lopen we nog langs wat winkeltjes en koopt Lieke een nieuwe jurk.

We rijden binnendoor naar Lucca, parkeren de auto en lopen naar ons appartement. We zitten tegen het Piazza Amfitheatro aan wat ontzettend tof is. We ontmoeten daar ook weer Jacco en Maureen als we wat gaan drinken! Vervolgens lopen we door de leuke straatjes van Lucca en uiteindelijk eten we weer op hetzelfde Piazza. Enigzins op tijd ploffen we in bed om morgen een heel dagje Lucca te doen.

Op zondagochtend ontbijten we samen buiten de deur. Via een bakkerij voor een lekker toetje komen we vlakbij het huis van Puccini waar we allerlei schilderingen vinden op rolluiken van dames uit de opera's van Puccini. Super tof.

Daarna gaan we ge8en met een paard en wagen door Lucca waar we uitleg krijgen over de stad. Heel leuk. Zeker omdat het paard regelmatig ergens naar binnenloopt om iets te eten te krijgen wat tot veel bekijks leidt. We lopen daarna naar Torre Guinigi. Dat is de hoogste toren van de stad en valt op doordat er bomen op groeien. We klimmen naar boven waar het uitzicht echt groots is! Daarna gaan Jacco, Maureen en Lisse naar boven en blijven wij 4 en Mette beneden en drinken koffie en snuffelen langs winkeltjes.

Daarna lopen we naar de westkant waar we een fiets karretje huren waar we met 8en mee door Lucca crossen. Eerst over de buitenmuur en daarna kris kras door het centrum. Heerlijk toeristisch! Op het einde van onze route zien we nog een gaaf gangenstelsel onder de stadsmuren waar we in gaan. Dat ziet er ook super tof uit.

Daarna doen we even siësta en douche van de inspanning en spreken we om half 8 af bij het restaurant voor ons avondeten. Daar bestellen we een top wijn en eten we ook echt voortreffelijk!! De kids spelen ondertussen allerlei spelletjes op straat met elkaar. Ze zijn zo creatief dat ze altijd wel iets bedenken. We halen nog een ijsje en gaan dan naar ons appartement om te gaan slapen.

Net aangekomen krijgen we nog een appje van Else die in Lucca blijkt te zijn en dus spreken we nog even af. Wij komen op vakantie ook echt altijd bekenden tegen!!! Daarna lekker slapen.

Morgen zeggen we dag tegen Jacco en Maureen en gaan we naar La Spezia terwijl zij naar Viareggio gaan en nog één nachtje slapen in Lucca. Lucca is echt geweldig en het gezelschap was ook top!!