Moving east!

14 augustus 2018 - Golden, Canada

We staan op in Kelowna met een bewolkte dag. Die bestaan dus ook gewoon blijkbaar in Canada. We vertrekken naar het centrum van Kelowna en parkeren onze RV. Ze zijn de luchtkussens in het water nog aan het repareren van de storm gisteren (niks van gemerkt) maar verwachten om 10 uur open te gaan. Wij gaan lekker door Kelowna lopen en verkennen het stadje. We lopen door het City Park & Waterfront Park, door een kunst galerij en langs verschillende winkels.

We vinden een onwijs hippe lunch tent waar we weliswaar even moeten wachten maar dat graag doen. De jongens eten pannenkoeken, Lieke iets gezonds en Wouter eieren :-) erg goed! Na de lunch gaan we dan naar de luchtkussens in het water. Toby danst er de hele weg naar toe zo blij is hij! We doen een zwembroek en shirt aan,  zwemvest aan, helemaal klaar. Blijkt dat je vijf jaar moet zijn! Staat helemaal nergens en kwam dus totaal uit de lucht vallen. Na wat zielig kijken, mogen we toch omdat het niet zo druk is en mits wij er de hele tijd bij blijven. Hierdoor hoeven we alleen voor de kinderen te betalen aangezien wij mee 'moeten'. Prima! Alsof volwassenen zo'n baan nooit doen omdat ze dat zelf te gek vinden. :-)

We gaan ge4en de baan op en het is echt veel lastiger dan dat het eruit ziet. We liggen dus alle 4 al verrassend snel in het water maar het water is heerlijk dus geen straf. De jongens overtreffen zichzelf met wat ze kunnen en durven. Lucas klimt bijvoorbeeld rustig langs een baan en Toby rent eroverheen wat een verrassend goede strategie is voor hem. Ook klimmen ze via hendels omhoog om van een grote glijbaan te gaan. Heel erg lachen om te doen!

We gaan eraf en kleden ons om. We gaan nog even langs de Visitor Center en halen wederom een grote ijsco bij dezelfde winkel als vorige keer. We gaan vandaag naar Revelstoke rijden en komen daar rond half zeven aan. Wederom een super mooie rit. We maken pannenkoeken en gaan om kwart voor acht naar de camping film (inside out, hele leuke film). We zitten midden in een prachtig gebied op een ditto camping tegen Mount Revelstoke National Park aan. Na de film gaan we heerlijk slapen!

We staan rond acht uur op om weer verder te reizen. Na een lekker ontbijt buiten rijden we het National Park in. We rijden naar de top en nemen de shuttle bus voor het laatste stuk. We lopen daar een mooie ronde door Grizzly gebied. Vervolgens lopen we terug naar de RV door wederom prachtig gebied, maar we zien helaas nergens een beer. Ook met rustig terugrijden en stoppen bij viewpoints zien we niks. Super jammer!

We rijden door naar Glacier en de bergen omsingelen ons. We lunchen bij een trail die na de lunch niet veel voor blijkt te stellen. Dit gebied is wat meer regenwoud achtig met reptielen. We rijden door tot Golden en stoppen hier voor camping en zwembad. Doel is om hier wat te eten vanavond en boodschappen te doen. Morgenvroeg gaan we nog eens naar Emerald Lake en door richting Banff. Camping zoeken, wordt nog lastig...

1. Kees Hems:
    14 augustus 2018
    mooi een dagje pannenkoeken eten ontbijten en lunchen hahaha
  2. Kees Hems:
    14 augustus 2018
    zitten jullie toevallig op camping municipal daar is een zwembad en een ijshockey
    stadion
  3. Lieke:
    14 augustus 2018
    Check! Dat zitten wij precies! 10 punten pap.