Op naar de rimboe, Kruger!

3 mei 2022 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Na onze safari en lunch rijden we in 1 ruk naar Port Elizabeth, één van de grootste steden van Zuid-Afrika. We zitten in een hotel aan het strand en onze kamers hebben prachtig uitzicht op de zee. De jongens gaan eerst weer naar het zwembad met uitzicht op het strand. Lieke gaat met een aantal anderen even naar een shopping mall.

Daarna willen we uit eten, uiteindelijk besluiten we met de familie Los in het hotel te eten en drinken en een spelletje te spelen. Onze jongens doen ondertussen hun eigen spelletjes. Na het eten, gaan we naar bed. We vertrekken dinsdag om half 7 omdat we 08:40 vliegen naar Johannesburg!

Met ontbijtjes in de bus en supersnelle service op het vliegveld, zitten we eigenlijk heel snel een gemakkelijk in de lucht. De vlucht is maar 1 uur en een kwartier dus voor je het weet zijn we ook alweer geland. De bagage is er meteen en voor je het weet zitten we in de bus richting Kruger. Het gaat allemaal super vlotjes en simpel!

Na 2 uur rijden, halen we onderweg lunch bij een plek waar ook neushoorns, buffels en andere dieren zijn. Super cool om te zien. We slaan proviand en drinken in want we zitten de komende 3 nachten in de rimboe, tegen het Kruger park aan. We stoppen nog 1x en verder is het vandaag vooral onderweg zijn. Op vrijdag gaan we hier weer weg om via een panorama route naar Pretoria te rijden. Daar slapen we de laatste avond om zaterdag nog de hele dag in Johannesburg te besteden.

We komen iets over zes aan bij Kruger en het ziet er FANTASTISCH uit. We slapen in typische Afrikaanse huisjes, er is een kampvuur, zwembad en hele leuke hoeve waar de bar is. Echt geweldig. Omdat we middenin het park zitten, zit hier ook van alles: big 5, apen, slangen, spinnen, schorpioenen. Er wordt dus geadviseerd niets open te laten staan, alles op te bergen, etc. We zijn dus echt in die rimboe!

Het zwembad is warm dus de kids zijn er niet weg te slaan en wij drinken een heerlijke borrel. Aansluitend is er heerlijk eten bij het kampvuur. Wij gaan ons hier de komende dagen wel vermaken!!