So much to do, so much to see

28 juli 2017 - Derry, Verenigd Koninkrijk

We slapen lekker weer uit tot 9 uur en ontbijten in de zon voor onze tent. Belooft een heerlijke dag te worden.

Eerst rijden we naar de Giants Causeway, een pad langs de zee aangelegd door een reus met heel bijzondere zeshoekige stenen. Met audioguide op zak lopen we een mooie route langs de zee. We besluiten de benen een beetje te sparen en nemen de bus terug. Al deze tochten zijn namelijk best flink.

Vanaf hier rijden we naar Dunluce Castle wat er vlakbij is. Een oud, nog redelijk intact, kasteel aan de kust ook boven op een rots dus wederom met hele gave uitzichten.

Inmiddels is het allang lunchtijd dus we rijden naar Portrush, het Scheveningen van Noord-Ierland en het is er inderdaad druk en gezellig. We vinden na een korte wandeling via de promenade een super leuke lunch plek met heerlijk eten en ook nog eens top koffie! Zo eten we pannenkoeken, tosti en uitsmijter van het meest exotische soort in een super leuk aangeklede lunchtent. Erg goed!

Na Portrush besluiten we naar Derry (ook wel bekend als Londonderry), de tweede stad van Noord Ierland, te gaan. We parkeren midden in het centrum bij een shopping mall. Daar gaan we dus shoppen, naar de Starbucks en er is ook entertainment voor de kids.

Daarna wandelen we door het mooie Derry over de gave peace bridge van 235 meter lang slingerend over het water van het Katholieke centrum naar de Protestantse oostkant. Nog steeds een heel actueel thema hier, maar gelukkig met een stuk minder geweld dan nog niet zo lang geleden. Je ziet hier in dat kader ook veel monumenten.

We gaan eten bij de Walled City Brewery, een onwijs hippe en leuke tent vlak bij de brug! Derry is echt genieten. Morgen gaan we naar Belfast via de Gobbins. Zondag terug naar Ierland richting Dublin!