Zwemmen bij een waterval, Italiaanse editie

13 augustus 2022 - San Gimignano, Italië

We worden donderdag rustig wakker en maken ons op voor een chilldagje. We ploffen aan het zwembad en gaan lekker zwemmen, met de bal spelen en Lucas komt nog in de finale van gooi-de-bal-door-een-band.

In de namiddag rijden we nog even naar het dorp om een ijsje te halen. We boeken treinkaartjes naar Rome voor maandag ipv vrijdag ivm de prijs. Daarna gaan we met de kids klimmen van boom naar boom. Ze doen het super stoer en slingeren en springen door het parcours. Daarna gaan de jongens en meiden nog in een soort klimtouw met ballen spelen. Dit vinden ze zo tof dat ze er heel lang in blijven.

Terug bij ons huisje maken we heerlijke lasagne van de Coop warm. Na het eten gaan de kids nog naar de disco en zitten we nog een tijdje lekker buiten.

Op vrijdag staan we op tijd op om naar een waterval vlakbij Siena te gaan.  We rijden via een omweg om Jacs auto op te laden naar de waterval. Na wat zoeken, parkeren we de auto vlakbij de waterval waar je heerlijk bij kunt zwemmen. Daar vermaken we ons dan ook een tijdje. De kids gaan er ook snel in en hoewel het water fris is, is het echt lekker als je er eenmaal in bent. Het is er redelijk druk maar je kunt er toch prima zwemmen.

Omdat we vlakbij San Gimignano zijn, besluiten we daarheen te rijden. Dat blijkt een verrassend mooi plaatsje te zijn, met oude stadsmuur, leuke straatjes en geweldig uitzicht op de omgeving. We lopen een rondje, eten op het marktplein, pakken een ijsje bij een bekroonde ijssalon (beste ijs ter wereld in 2006/07 en 2008/09). Daarna hangen we nog de toerist uit en lopen rustig weer naar de auto.

We rijden terug en gaan vrijwel meteen erna naar bed. Morgen willen we naar Greve in Chianti naar de markt en om "onze" wijn te halen 😀