Bye bye Scotland

4 mei 2024 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Terwijl Lieke aan het shoppen is (ze komt overigens voornamelijk terug met Prime ipv iets voor haarzelf) gaan de jongens zwemmen. Het is vrij rustig in het zwembad dus wordt er rugby gespeeld met de nieuwe bal. Ook is er een sauna dus Wouter maakt daar ook nog even gebruik van.

We wandelen via Lauriston Place langs de universiteit naar Pizza Posto, door Lieke gevonden. Omdat we morgen op de boot zitten, doen we nu weer donderdagavond pizzaavond. We komen langs een klein parkje met ~100 duiven. Toby jaagt ze weg zodat Lieke geen rolberoerte krijgt. Het is er erg druk en we hebben niet gereserveerd. Toch zoekt de ober een tafeltje voor ons en mogen we na 1 minuutje al ergens aanschuiven. Het is erg druk hier en je ziet dat het populair is. De pizzabodem wordt speciaal aangeprezen omdat ie 24-48uur van tevoren wordt gemaakt.

We spelen Qwixx terwijl we wachten op het eten en ook weer erna. Na het toetje lopen we terug naar ons hotel waar live muziek is vanaf 19uur. We gaan in de bar zitten (hier mogen de kids wel zijn) drinken wat en spelen Keer op Keer terwijl een zangeres met gitaar de muziek verzorgt. Het klinkt erg goed!!!

Op vrijdagochtend gaan we ontbijten in het hotel en omdat we pas om 12uur uit hoeven te checken, leggen we de koffers in de auto en gaan we nog even zwemmen. Het is lekker rustig en dus gaan de Boys nog even helemaal los. Om kwart voor 12 checken we uit en rijden we uit Edinburgh. Er is niet echt een handige manier om dit te doen en dus rijden we een hele tijd door de drukke binnenstad voordat we op de A1 zitten. Deze weg loopt langs de kust en brengt ons binnen ~1 uur in Engeland. Daar stoppen we even voor wat boodschappen en een drive-through koffie!! (Goed concept)

Daarna rijden we in 1 ruk door naar Newcastle waar we inchecken en na een korte fouillering van Wouter (?) mogen we door. We parkeren de auto en gaan meteen naar de bar voor wat drinken, nacho's, en een spelletje te spelen. Voor 17uur UK tijd zijn we weg en vanaf nu is alles weer in Nederlandse tijd weergegeven. Om half 7 NL tijd gaan we dus naar het eten. Het is weer heel lekker en heel veel. Omdat Lucas zich nu beter voelt, eet hij ook lekker veel: even inhalen zegt ie!! Alleen voelt Toby zich iets minder deze keer. Wel helpen de pilletjes ertegen. Het helpt ook dat het water nu veel rustiger is.

We kopen tickets voor de film van half 9 (Wonka!). Voor we daarheen gaan, gaan de jongens eerst nog even naar de arcadehal waar ze zo hard mogelijk tegen een bal mogen schoppen en nog een spelletje doen. Van wat luidruchtige Engelsen mogen ze ook nog een keer schoppen wat ze graag doen! Daarna halen we chips en gaan we naar de bios. Op het af en toe bewegen van je stoel na, merk je er niet veel van: het is gewoon een echte bioscoop! Na de film gaan we slapen!

We slapen een stuk beter op de boot op terugweg dan op heenweg en worden dus verfrist wakker op zaterdag. We gaan snel naar het ontbijt want we komen al 9:45 NL tijd aan wat voor ons dus als 8:45 voelt. We zitten daarom om half 9 NL tijd aan het ontbijt. De keuze is hier ook weer reuze!!!! Wat zullen we moeten afkicken qua eten na de vakantie. Er is van alles wat en het is allemaal even lekker! We halen de laatste spullen uit de cabine en gaan naar de auto. Als we net van de boot zijn, zien we nota bene een vos over de weg rennen. Wel typisch, in Schotland niks zien, hier in Nederland wel. Uiteindelijk arriveren we om kwart over 12 thuis!

Schotland in trefwoorden: Prime, watervallen, Rangers, hikes, ziplinen, natuur, Quaraing, bergen, Schotse koe, schapen, Edinburgh, kastelen, Outlander locaties, zwemmen, Steall Waterfall, murals, whisky, Isle of Skye, Culloden, Jacobites, doedelzakken, live muziek, gratis musea, hot tub, met de boot, eiland, potions maken en kilts!

Jouw reactie