Laatste tocht door Praag... met de boot!

8 mei 2018 - Praag, Tsjechië

Op maandagavond kijken we, zoals eigenlijk elke avond, naar het WK ijshockey. Dat is echt een gekke gave sport en we leren er ook steeds meer over. We hebben niet echt een favoriet land maar Tsjechië en Canada zijn als onze vakantiebestemmingen wel licht favoriet! Ook drinken we lekkere Nieuw Zeelandse wijn die we zondagavond nog gehaald hebben!

Dinsdag slapen we een beetje uit en dan gaan we Praag in. Het is vrijheidsdag en dus zijn de supermarkten dicht. Het centrum is echter nog volop in beweging. We lopen naar het grote plein en reserveren daar een boottocht voor die avond met eten en live muziek als "laatste avondmaal" :-)

Daarna lopen we weer over Karls brug en gaan we via de speeltuin een lunch plek zoeken MET pannenkoeken. Die vinden we in de prachtige wijk Mala Strana. Na de lunch lopen we de berg op naar het fort voor een killer view van Praag!

Met ijsje/Trdelnik gaan wij langzaam terug naar het appartement. Onderweg hoor je overal live muziek en met name Toby kan helemaal in trance raken als hij het hoort. Met het kleingeld van opa geven ze iedereen trouw muntjes. Met name een soort drum instrument met melodische klanken en een artiest die met glazen water "We are the champions" speelt. Echt heel knap gedaan en de jongens vinden het prachtig!

Terug in het appartement doen we een siësta zodat we fit zijn voor onze boottocht die om 19uur begint bij de Cech brug! We lopen langs het water naar onze boot en zien een mooie boot langs het water voor ons klaar liggen.

We worden met champagne ontvangen en nemen plaats aan de voorkant waar we ook uit de wind zitten. We varen langzaam naar het zuiden terwijl het buffet geopend is en de wijn en bier op tafel staan! Het eten is erg lekker en ondertussen spelen ook twee gitaristen op de boot! De sfeer is meteen goed. Na een tijdje is het ook donker en licht Praag prachtig op vanaf de boot. We maken verschillende foto's!

We wandelen na de tocht lekker naar huis door een heerlijke zomeravond. Praag is prachtig en het was mega gezellig. Morgen ontbijten we in ons huisje en komt de vriend van de eigenaresse ons om 10uur helpen met de koffers. We vliegen om 14uur weer terug naar Eindhoven. Dank Tsjechië! Dank Praag!

1. Harrie van nunen:
    9 mei 2018
    Erg mooie foto's, ziet er erg gezellig uit allemaal.