Afscheid & op naar Bali!

18 augustus 2016 - Ubud, Indonesië

Woensdag worden we weer rond half 9 wakker en na kort alles ingepakt te hebben staat Frans alweer te wachten!

We gaan ontbijten bij een grote tent waar je tussen de locals zit met dus ook "local food". De jongens zijn nog wat hangerig maar na het ontbijt rennen ze er weer op los. We drinken nog wat lokale drank en gaan naar Chinatown!

Zoals je misschien wel verwacht: erg toeristisch, maar we zien er wel een hele gave hindoeïstische tempel waar we binnen gaan tijdens een ceremonie. Toby vindt de muziek erg spannend (vooral hard) en Lucas vindt het fascinerend. Frans en Lieke maken veel foto's!

In Chinatown gaan we vervolgens ijs eten, maar dan wel op zo'n Singaporees: geschaafd ijs (snow ice) met een smaakje. We hebben mango en groene thee (favorieten van Frans). Heel lekker!!!

Daarna met het openbaar vervoer terug naar het hotel. Het openbaar vervoer is hier onwijs goed geregeld en de kids vinden het in en uit checken en de roltrappen heel leuk! En er is overal airco wat het wel aangenaam maakt want zoals altijd is het hier bloedheet!

Met een taxi brengt Frans ons mee naar het vliegveld waar we in 5 minuten tijd onze bagage kwijt zijn en onze tickets hebben. Net als overal in Singapore zijn ook hier heel veel eet en koffie tentjes en dus kletsen we hier nog even met Frans voor afscheid te nemen. Ontzettend veel met en dankzij hem gezien wat we anders nooit hadden geweten. Echt geweldige ervaring. De kids waren ook ontdaan toen ze hoorden dat hij niet mee ging naar Bali.

Na een korte vlucht waar Lucas helaas erg diep slaapt (als dat vanavond maar goed gaat...) komen we op Bali waar onze bagage niet wordt gecontroleerd (met kleine kinderen mag je altijd in aparte rij, heel fijn), ons visa gratis is (???) en ook niet wordt gecontroleerd (alleen gearchiveerd zonder überhaupt te lezen). Daarna vliegen de "taxi's?" je om de oren. We slaan iedereen af en gaan eerst pinnen en naar de toilet om daarna zelf een chauffeur te kiezen. Hele vriendelijke vent die ons (na wat pingelen uiteraard) naar Ubud brengt. Een gave rit van anderhalve uur later worden we onwijs vriendelijk onthaald in ons prachtige hotel in Ubud. Daar wordt onze bagage naar de kamer gebracht terwijl wij wat kiwi-achtige sap drinken. Althans daar leek het op, het smaakte anders. In onze heerlijke deluxe kamer toen nog paw patrol gekeken en skypen met opa en oma Beau en om elf uur/half twaalf gaan de kids slapen. Dat wordt uitslapen!

1. Jan van Alphen:
    18 augustus 2016
    Hoi Lieke en Wouter. leuke foto's. Alleen heb ik pijn in mijn nek omdat de foto's allemaal gedraaid staan. Veel plezier nog.
  2. Lieke:
    18 augustus 2016
    Gratis gymnastiek Jan! Houdt je lenig . Ik ga proberen uit te zoeken hoe ik dat kan aanpassen.