Best tour guide ever!

16 augustus 2016 - Singapore, Singapore

Om half 9 schrikken we wakker. Heerlijk uitgeslapen en meteen klaar met onze jetlag. Lucas heeft in 1 ruk geslapen, Toby met de nodige onderbrekingen maar we worden fris en fruitig wakker.

Een klein uur later staan we beneden waar Frans al op ons staat te wachten. Eerst gaan we ontbijten bij de vaste plek van Frans: Ristretto (bij de boyfriend van Frans, zoals Jenny het zegt) waar ze de beste koffie van Singapore hebben. Niets teveel beloofd. Top eten en koffie. Overigens bevindt het zich in een ziekenhuis (of er tegenaan, het gangen stelsel is soms wat onduidelijk) in een kleine maar gezellige ruimte!

Na het ontbijt/brunch (we vertrokken iets na 11) zijn we naar Sentosa Island gegaan: het meest zuidelijke puntje van Singapore. Eigenlijk is het een soort pretpark op een eiland. Echt vet. Na de nodige fonteinen, mooie gebouwen en zelf een ijsje maken (!) zijn we naar het strand gegaan waar we in een heerlijke bank/veranda met ventilator hebben gelegen. Het is hier zo heet de hele dag (koelt ook nauwelijks af in de avond) dat relaxen op zijn tijd noodzaak is. Na een kokosnoot drankje (mmmm vond Toby, dronk de hele kokosnoot van Lieke leeg, zonder waarneembare pauze), gingen Lucas en Toby even plonsen in de zee.

Daarna vertrokken naar Marina Bay en bijbehorende tuinen. Prachtige wandeling door de Gardens by the bay. Vervolgens gingen we de Cloud Forest in met mega watervallen waar we helemaal naar boven zijn gelopen met de kids. Heerlijk koel ook binnen (had ik al gezegd dat het hier heet was?). In Marina Bay Sands hebben we vervolgens heerlijk Thais gegeten. Het was een gok maar de kids probeerden alles en vonden het heerlijk! Daredevils!

Na het eten zijn we Marina Bay Sands uitgegaan en over een prachtige brug gegaan die DNA strings representeren. Heel vet! Daar verderop ook gekeken naar de laser show van Marina die de kids gaaf vonden.

Het was inmiddels na 10en dus terug richting hotel. Omdat we bij een bus halte 6 minuten moesten wachten hebben Frans en Wouter nog snel 2 bier achterover geslagen. Je mag hier immers niet met alcohol over straat. Rond elf uur afscheid genomen van Jenny bij ons hotel. Van de jongens een dikke knuffel. Frans geeft ons morgen nog de final tour voor we rond 5uur naar Bali vliegen. Best tour guide ever!