Ubud dag 1

18 augustus 2016 - Ubud, Indonesië

Gisteravond besloten we om er vandaag een rustdag van te maken. Beetje chillen en bijkomen van Singapore en de lange dagen die we daar maakten.
We dachten dat Lucas en Toby dat wel ff konden gebruiken.
Daarom starten we vandaag met uitslapen en rustig ontbijten. We hebben ontbijt bij het hotel. Heerlijke kaart met allerlei lekkers waar we uit mochten kiezen. Door onze enorme honger (hadden gisteravond alleen in het vliegtuig wat gegeten verder niks) bestelden we veel te veel. De jongens waren heel blij want er stond pannenkoek op het menu. Na een uitgebreid ontbijt zijn we ons gaan omkleden om te zwemmen.
Het regende vanochtend maar de jongens wilde per se toch zwemmen. "Leuk juist dan kunnen we zwemmen en douchen in één!" zei Lucas. De regen was volgens het personeel wat ongebruikelijk omdat het in de winter pas regenseizoen is. Meestal regent het in de zomer maar even. En zo was het ook!
Na een uur zwemmen en even relaxen op onze mega hotelkamer besloten we de omgeving te gaan verkennen.
Op goed geluk gingen we vanuit het hotel naar rechts. We liepen langs allerlei fantastische winkeltjes en restaurants...Lieke's shophart ging sneller kloppen. Aan het eind van de straat kwamen we bij het apenbos. We besloten eens een kijkje te gaan nemen want we hadden er veel goede verhalen over gehoord. Wij waren een beetje angstig voor de apen maar Lucas en Toby niet hoor. Ze renden naar binnen. Na een waarschuwing en het zien van hele grote apen was Toby ook wat voorzichtiger. Ze keken hun ogen uit! Je kon er bananen kopen om aan de apen te geven maar dat deden we niet omdat de apen dan op je springen en je het risico loopt gekrabbeld of gebeten te worden.
Lucas vond het helemaal FANTASTISCH. Hij wilde graag bananen geven en ging steeds in de buurt van de apen staan en vroeg of we dan een foto konden maken.

Naast de apen en het 'regenwoud' was er nog een attractie....namelijk TOBY.
Veel mensen maken foto's van hem of willen met hem op de foto vanwege zijn grote ogen en omdat ze hem een knap jongetje vinden. (Dat vinden ze van Lucas ook maar omdat Toby kleiner is, is hij populairder).
Heel veel foto's later besluiten we het apenbos te verlaten en wat te gaan eten. Pannenkoeken voor de jongens en muesli met yoghurt en banaan voor ons. En een heerlijke smoothie. Life is good!
Er is een groot contrast tussen het schone, nette, overzichtelijke, goed geregelde Singapore en het vieze, chaotische, rommelige Ubud maar we genieten enorm van beide. We hebben na de lunch nog tempels bezocht en rond gelopen. Nu even relaxen op de kamer en straks lekker gaan eten.

1. Jan:
    19 augustus 2016
    Fijn dat jullie zo genieten! Gr
  2. Christel Arts:
    19 augustus 2016
    Lieke en Wouter. Net jullie verhalen gelezen! Wat een fijne tijd beleven jullie daar. Geniet ervan!
    Liefs Christel