Exploring and preparing!

19 augustus 2016 - Ubud, Indonesië

We gaan uit eten bij Café Lotus. Het mooie van dit restaurant is dat het tegen Pura Taman Saraswati ligt: een gave tempel met lotus bloemen. De kinderen eten een vegetarische lasagne en wij heerlijke lokaal gekruide saté! We zien tijdens het eten ook em typisch Balinese dans met veel maskers, waaiers en prachtige kostuums. Vanmiddag hadden we nog een dansles hiervoor gezien: nu de uitvoering.

Na het eten gaan we nog lekker even slenteren door Ubud waar we ijsje pakken en genieten van de fijne temperatuur in de avond (ongeveer 24). Bij het teruglopen naar het hotel zien we live muziek en dus stoppen we even. In de pauze van de band gaan de jongens even hun breakdance moves laten zien. Als een wervelwind begint het en al gauw hebben ze meer fans dan de band die net speelde. Laat maar blij gaan we naar bed :-)

Vrijdag begint goed met lekker uitslapen en weer geweldig ontbijt in ons hotel. Echt top service en keuze en elke dag iets anders lekkers. Na het ontbijt gaan we op zoek naar wat meer informatie voor de komende dagen. We komen bij een tentje al snel tot een mooie deal voor morgen waar we 3 attracties kunnen zien: de koningsgraven van Gunung Kawi, en traditioneel Balinees dorp (Desa Penglipuran) en de berg/vulkaan/meer Batur! Zaterdag is dus gevuld.

Zondag zijn we van plan een wandeling van ongeveer 15km te maken door de rijstvelden om Ubud. Maandag staat nog Yoga op de planning en fietsen om Ubud. Maar misschien gooien we het nog wel om.

Na het geregel neemt Wouter een massage (kan overal hier, kosten 4 euro 60 voor een uur) en gaan de kids even een siësta doen. Daarna gaan we samen lunchen bij de Dirty Duck in een mooie grote tuin waar je prachtig kunt zitten. Via de Yoga Barn (waar we info halen) lopen we terug naar het hotel om te zwemmen. Na een uur frisbee gooien en leren zwemmen is het nu tijd om te eten!