Amaaaaazing Calgary

30 juli 2018 - Calgary, Canada

Op zaterdag is het vooral tijdrekken voor we mogen slapen. We gaan nog naar het bubbelbad maar aangezien die op het dak van het hotel is (middenin de zon) is het echt heel heet! We kleden ons dus om en gaan om 5 uur naar het restaurant om "iets" te eten zodat het lijkt of het normaal is om nu avondeten te eten. We eten een heel klein beetje en zijn iets na zes uur weer op onze kamer! Lucas slaapt binnen 2 minuten en ook Toby is, voor zijn doen, heel snel in slaap. Lieke en ik douchen nog en vallen rond 19uur lokale tijd in slaap (03:00uur gevoel tijd). Tijd om bij te tanken.

Twaalf uur later is er weer enige vorm van leven in onze hotelkamer en om negen uur zijn we fit genoeg om naar het ontbijt te gaan. Heerlijk zo'n lange nachtrust en we hadden het ook echt nodig. Grote voordeel, we zijn ineens door onze jetlag heen!

Na wafels gaan we met een Über naar het centrum van Calgary. Een weidse en mooie stad. En om dat goed te zien, gaan we eerst de Calgary Tower op (bijna 200 meter hoog) om de stad eens goed te bekijken. Prachtig uitzicht en ook al snel wordt duidelijk hoeveel Nederlanders hier wonen aangezien "wij" flink hebben bijgedragen aan deze Tower.

We lopen naar 8th Avenue (Stephen Av) waar auto's niet mogen komen en je dus heerlijk langs terrasjes kunt slenteren. We lopen via 3rd street richting Prince's Island Park. Daar zijn verschillende ondiepe openbare zwembadjes en ook een street artist waar we nog een tijdje naar gekeken hebben en zelfs hebben geholpen (zie filmpje).

We steken het water over met een hotdog naar Island Park en daar is een folk festival bezig waardoor het super gezellig is. De combinatie hoge gebouwen en park doet denken aan Central Park. Er hangt ook een hele relaxte sfeer. Na het eten van een ijsje (het is echt heet inmiddels) gaan de jongens even lekker in de openbare zwembadje wat ze echt goed doet.

We lopen langs het water naar Downtown Calgary om op 8th Avenue weer een terrasje te pikken. Het is hier echt heerlijk. De Canadezen komen erg Amerikaans over (erg gastvrij) en de stad is mooi, wijds en heel erg schoon. Calgary heeft ons echt positief verrast!