Beren zoeken in Banff

31 juli 2018 - Banff National Park, Canada

Na een lokaal biertje zeggen we gedag tegen Calgary voor nu en we hebben weer een übervriendelijke über terug naar het hotel. We hebben veel gewandeld vandaag dus we gaan even chillen op onze kamer. We eten lekker in het hotel en de kids liggen om acht uur op bed. En wij zowaar om negen uur. Gaat de goede kant op.

Na een pannenkoeken ontbijt gaat Wouter de huurauto ophalen en blijven Lieke en de kids nog even op de hotelkamer om de koffers te pakken en even te chillen. Wouter is snel terug met een Dodge Caravan (free upgrade!) en dus checken we uit en rijden we in minder dan anderhalf uur naar Banff Rocky Mountain Resort, onze verblijfplaats voor de komende dagen, op een steenworp van plaatsje Banff, midden in het National Park.

Na het droppen van onze spullen rijden we naar Lake Minnewanka, het grootste meer van het Park met kristalhelder water. Het is tevens "berry season" wat betekent dat er besjes aan de struiken zitten. Dat is nuttige info omdat Beren besjes lusten. Er staan dus overal borden hoe om te gaan als je een beer tegenkomt. Helaas zien we ze niet, maar we lopen wel een prachtige route langs het meer en we zien heel veel (tamme) eekhoorns!

Omdat we moe zijn van het lopen, rijden we naar Banff om wat te drinken. We eten een frozen yogurt bij Skokis en verkennen het stadje! We doen boodschappen en gaan terug naar ons huisje om het zwembad op te zoeken. Even lekker afkoelen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl