Lakes lakes lakes

1 augustus 2018 - Banff National Park, Canada

Ná het zwemmen gingen we zelf burgers maken. We speelden nog een spelletje en Lieke had zoals inmiddels gewoonlijk wat speelgoed verrassingen meegenomen. Daar moest natuurlijk eerst even uitgebreid mee gespeeld worden waarna de jongens naar bed gingen. We zijn redelijk door de jetlag heen alleen gaan we nog redelijk vroeg naar bed. Normaal gaan de jongens in de vakantie laat naar bed omdat we ons aan het ritme van het land en de vakantie aanpassen. Nu gaan ze nog op redelijk normale tijden naar bed (20.00 uur) omdat ze simpelweg moe zijn. Daarmee zijn ze in de ochtend vroeger wakker.

Vanochtend kwam dat enorm goed uit, want we hadden een drukke planning. We wilden zoveel mogelijk lakes zien en vanuit de boekjes hebben we begrepen dat we dan op tijd bij de parking moeten zijn. Om 7.10 uur zitten we dan ook al in de auto op weg naar Moraine lake. Bij de afslag van Moraine lake blijken we er al niet meer op te mogen. We rijden door met de planning om te draaien en het vanaf de andere kant te proberen. Echter eenmaal doorgereden komen we bij de parking van Lake Louise waar we wel door mogen. We besluiten ter plekke de planning om te gooien. We kunnen vlakbij de lake parkeren en worden daardoor al snel positief verrast door het prachtige meer en het geweldige uitzicht. Nadat Lieke de nodige foto's heeft gemaakt, hebben Wouter en de jongens al een mooi plekje in de zon gevonden om te ontbijten. Het is zo vroeg nog een beetje frisjes dus we hebben nog een trui aan. Ná het ontbijt gaan we om het meer lopen. Een prachtige wandeling. Rond 9.15 uur zijn we al op de terugweg van onze wandeling en hebben we dus nog een hele dag voor de boeg. YES!!

We besluiten naar het visitor center te gaan om te vragen hoe we bij Moraine Lake komen. De enige manier is met een shuttle wat we besluiten te doen. Op de parking van de shuttle zien we een enorme rij mensen in de zon staan wachten op de schoolbus. Dat is balen maar ja... het is niet anders. Tot Lieke ziet dat de rij voor Lake Louise is en voor Moraine lake niet eens een rij staat. Sterker nog daar staat een schoolbus voor ons klaar. YES!!

In de bus zitten we naast Nederlanders met 2 jonge kinderen in dezelfde leeftijd die 9 maanden geleden geëmigreerd zijn voor een paar jaar naar Canada. We kletsen wat en wisselen tips uit.

Bij Moraine lake worden we wederom blij verrast van het prachtige uitzicht. Wat is Canada toch machtig mooi! Na de lake verkend te hebben, besluiten we onze voetjes even af te koelen in het meer. OMG, wat is dat water koud! Vlug wat foto's en door naar Emerald lake in Yogo National Park. Daar willen de jongens in het water 'zwemmen'. Het is een stuk minder koud dan Moraine dus hup in de onderbroek het water in. Heerlijk afgekoeld rijden we door naar Takakkaw waterval. Van een afstand ziet Toby hem al. Het is ook bijna niet te missen zo groot! De damp van de waterval is heerlijk verfrissend. We eten en drinken nog wat met uitzicht op de waterval en rijden dan naar 'ons huis' (zoals de jongens het noemen) met een eekhoorn als buurman. Daar gaan we (zoals beloofd) nog lekker zwemmen. Want iedere dag doen we dingen die wij leuk vinden en dingen die de jongens leuk vinden. Het mag duidelijk zijn wiens idee zwemmen is....