Arrivederci

2 september 2021 - Scandicci, Italië

Nadat we lekker hebben uitgeslapen en pannenkoeken als ontbijt op hebben, bespreken we wat we nog willen doen de laatste dagen. De jongens geven aan de afwisseling op een dag eigenlijk wel het leukste te vinden. Wouter geeft aan met het oog op donderdag (onze terugreis) liefst niet meer zoveel te willen rijden. We hebben gezamenlijk besloten dat we willen proberen om in één keer terug te rijden. De jongens vinden dat het fijnste omdat we dan ook zo snel mogelijk bij Soekie en Litten zijn. Van daaruit beslissen we dat we deze dag lekker gaan zwemmen en beetje op het park chillen. De weersverwachting zegt dat het dinsdag waarschijnlijk veel gaat regenen dus we bespreken nog wat opties voor dinsdag en gaan lekker naar het zwembad. De jongens vinden het zwembad boven het leukste en aangezien dat een flinke klim is gaan we met het treintje van het park naar boven. We lunchen bij het zwembad en na een paar uur zwemmen hebben ze er wel genoeg van. Dan komt de vraag wat eten we vanavond. Wouter wil graag bij Mathias eten maar die heeft die avond de wijnproeverij dus na een siësta gaan we naar de Coop.fi. De plaatselijke supermarkt die enorm is en waar ze ook heerlijke verse gerechten verkopen. We hebben hier eerder al heerlijke lasagnes gehaald dus die halen we weer. We hadden de jongens, met name Toby, beloofd nog naar de gameroom te gaan. Ze hebben een game waarbij je met een soort superhelden tegen elkaar moet strijden. Je krijgt dan ook een kaartje van jouw superheld. Dit soort van arcade apparaat was eerder stuk dus zijn hoop is daarop gevestigd. Gelukkig doet hij het nu weer en kan hij eindelijk die game uitproberen. Lucas wil die ook wel doen waardoor ze meteen 2 superheldkaart hebben. Ze wilden ook graag keer biljarten dus na een potje biljarten is het al weer tijd voor de minidisco. De eerste avond voelde ze zich hier te stoer voor een deden ze niet mee maar inmiddels zijn ze helemaal ingeburgerd in het campingleven en staan ze alle dansjes enthousiast mee te doen. We besluiten lekker te gaan slapen en morgen de weersverwachtingen te checken en dan te beslissen wat we die dag gaan doen.

Dinsdag staan we weer rustig op en de weersverwachting verandert tijdens het ontbijt. Waar het eerst van 12.00-18.00u zou gaan regenen, regent het volgens de verwachting nu nog maar van 14.00-18.00uur. Daarom besluiten we na het ontbijt lekker te gaan zwemmen. We gaan naar het zwembad beneden zodat we snel bij het huisje zijn als het gaat regenen. In de ochtend is er bij het zwembad beneden een waterpolo (voor volwassenen) en watervolleybal (12+) in de zwembaden. Lucas en Toby willen graag met de volleybal meedoen maar Toby is te klein. De voorwaarde om mee te doen is dat je kan staan. Lucas bluft zich door die controle heen maar Toby niet. Lucas mag dus meedoen maar is eigenlijk ook te klein. Hij krijgt bij zijn service de bal niet over het net geslagen. Toby is ontroostbaar dat hij niet mee kan doen waardoor we hem beloven vanavond nog een keer naar de gameroom dat ene spel (met die superheldkaarten) te mogen doen.  Na de lunch is de weersverwachting weer verandert en gaat het nog maar tussen 16.00-18.00u regenen. We besluiten na de lunch terug naar ons huisje te gaan zodat we nog één keer naar Elmi kunnen gaan voor een afscheidsijsje. Als we daar om 14.30u aankomen blijkt hij pas om 15.00u open te gaan. Daarom lopen we nog even door het plaatsje waar we langs een leuk restaurantje met een leuk binnenplaatslopen. We reserveren meteen een tafeltje voor 's avonds. Wouter heeft nog zin in een kopje koffie en aangezien Elmi toch niet open is gaan we bij een leuk cafeetje zitten waar we zojuist langsgelopen waren. Ze hebben buiten een leuke loungebankje en krukken met een wijnvat als tafeltje staan. We gaan aan een wijnvat zitten en als de serveerster langskomt blijken we bij een wijnbar te zitten. Tja... Dan zit er niks anders op dan maar een wijntje te pakken. Na een flink glas wijn moeten we wel een grote ijsco bij Elmi halen om dat een beetje op te heffen. We besluiten als afscheidsijsje 5 bolletjes te nemen van de lekkerste smaken die we tot nu toe gehad hebben. De ijsco is zo groot dat we moeite hebben om hem op te krijgen en gelijk ook geen trek meer t hebben in avondeten. We annuleren het restaurant en gaan terug naar de camping. Daar gaan we allemaal even uitbuiken op bed. Na een siësta begint er toch lichte trek te ontstaan en aangezien Jacco en Maureen nog verse pasta hadden gegeven besluit Lieke toch 1 keer te 'koken' deze vakantie. Voor de minidisco mag Toby nog één keer zijn favoriete spelletje in de gameroom doen. De minidisco is ook vaste prik waarna de jongens naar het theater gaan. Wij gaan zelf even bij de livemuziek een cocktail drinken. Bijna iedere avond staat er iemand te zingen en meestal laat de kwaliteit hiervan te wensen over en dat is deze avond ook weer zo. We lopen naar het theater waar een 'comedynight' op het programma staat. Deze hebben de jongens al gezien dus dat geloven ze wel. We besluiten naar ons huisje te gaan voor een potje Machiavelli.

Woensdag gaan we na het ontbijt weer lekker boven zwemmen. De jongens maken een vriendje en willen na het zwemmen met hem afspreken. Dat lijkt ons niet handig aangezien we alles aan het inpakken zijn. Ze spelen de hele middag nog met hem en we gaan aan het eind van de middag terug naar ons huisje waar we de laatste spullen inpakken. Alles wat al in de auto kan zetten we in de auto. De auto moet na het inpakken buiten de camping bij de receptie staan omdat je 's nachts niet de camping af of op kan. De laatste avond eten we nog één keer bij Mathias, nog één keer de disco. Op het pleintje bij het theater staan beeldschermen met de voetbalwedstrijd van Nederland. Lucas en Wouter kijken de eerste helft en daarna gaan 'op tijd' naar ons huisje omdat we vannacht rond 4u willen vertrekken. We vertrekken uiteindelijk al om 3.35u en hopen begin van de avond thuis te zijn.

Arrivederci Italia!

1. Kees Hems: