Back home

15 augustus 2018 - Banff, Canada

We besluiten in de vroege avond richting het centrum van Golden te gaan. We zoeken eerst een supermarkt en lopen per ongeluk de goede kant op. Na de nodige boodschappen gaan we eten bij een tentje waar we langs gelopen waren. Wouter bestelde de...... John Wayne Geronimo burger (met 230gram bizon vlees, bacon en kaas, hamburger, bacon kaas en mayo) en Lieke nam de zalm burger... iets kleiner. Na een wandeling via een geweldige speeltuin liepen we terug naar de camper. Lucas en Wouter vielen al snel in slaap.

De volgende ochtend werden we pas om 8.30 uur wakker. Na het ontbijt reden we weer terug naar Yoho National park. Dat voelde bijna als thuiskomen. We voelen ons duidelijk meer op ons gemak in de bergen en natuur dan in de steden. In Yoho gingen we direct naar Emerald Lake en huurden een kano waar we alle 4 in konden. Het was heerlijk op het meer. Wat een geweldig uitzicht ook. Na een uur peddelen besloten we nog even een duik te nemen. Het water was niet zo warm als we ons herinnerden. Ondanks dat hebben we alle vier een duik genomen. Het was echt verfrissend koud. Zodat je huid lekker rood wordt als je aan de kade staat.

Vanuit Emerald lake besluiten we naar Banff te rijden in de hoop nog ergens een campground te vinden. Bij de eerste visitor centre besluiten we te vragen en we hebben direct geluk. Bij Two Jack Main hebben ze nog plek, yes! We rijden er direct heen en hebben wederom een prachtige camping in de bossen (zonder stroom en Wi-Fi) midden in een gebied met beren waardoor we geen eten buiten mogen laten staan. Er stopt een bus vlakbij de camping die naar het centrum rijdt. Dat besluiten we te doen. Na wat rondgelopen te hebben gaan we eten bij Park restaurant. Zo direct wat inspiratie voor morgen op doen en dan rijden we door richting Edmonton zodat we donderdag de camper op tijd in kunnen leveren.