Bye bye camper... hello Edmonton

16 augustus 2018 - Leduc, Canada

Na het eten gaan we even langs de visitor information. Na een gesprek met een medewerker begrijpen we dat het geen zin heeft om de bergen op te gaan omdat je niets van het uitzicht zal zien. Er zijn overal bosbranden wat het halve land onder de rook heeft gezet. Op sommige plekken zie je amper de overkant van de straat, in andere gebieden zie je een paar honderd meter maar het ziet eruit alsof het overal mistig is. Dat plan is dus van de baan. We geven aan dat we nog graag een keer beren zouden willen zien dus de medewerker wijst ons op gebieden waar we rond kunnen rijden waar we de meeste kans maken. Dat klinkt als een goed idee dus dat wordt ons plan voor de volgende dag. We nemen de bus terug naar de camping. Als we over de camping lopen ziet Toby ineens op een paar meter afstand meerdere Elks (grote herten) vlakbij onze camper staan. We maken wat foto's en lopen door. Na een paar minuten willen de jongens liever nog even de elks zien dan een spelletje op de telefoon spelen dus dat gaan we doen. Voordat ze naar bed moeten mogen ze nog even buiten douchen. Dit vinden ze natuurlijk geweldig!

De volgende dag rijden we al vroeg de routes die ze ons geadviseerd hadden. Maar helaas geen beren. Na een flink ontbijt in Banff rijden we alvast richting Leduc om daar vlakbij op een camping te overnachten. De camping is vlakbij een meer met een speeltuin. De jongens gaan zwemmen en spelen terwijl Lieke de spullen weer inpakt. Deze camping is één van de weinige waar we een kampvuur mogen maken dus dat doen we maar aangezien we nog een volle zak marshmellows hebben. Na het kampvuur gaan we op tijd naar bed zodat we de camper op tijd kunnen inleveren. Na het nodige papierwerk worden we naar ons hotel gebracht. Top service! Nu Edmonton verkennen!

1. Jan:
    17 augustus 2018
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt; daar kun je nog. vaak aan terugdenken! Goede terugreis gewenst! Wij zijn blij dat jullie er gauw weer zijn. Gr