Edmonton

17 augustus 2018 - Edmonton, Canada

We kunnen in ons Downtown hotel meteen in de kamer wat heel fijn is met alle bagage. We dumpen de bagage in onze mega kamer. Heerlijk luxe zo met twee queen size bedden en bank en zithoek. Ook hebben we een bad en raam met uitzicht op het... zwembad!

We rusten even en lopen dan voor lunch de stad in. We willen eerst richting een park maar omdat eten daar niet gegarandeerd is lopen we Jasper Avenue op en gaan we zitten bij De Dutch. Ze hebben echte Nederlandse pannenkoeken, uitsmijter, kroketten (!)... echt heel grappig! Ook komen ze uit Nederland (of man/ouders). Als ze horen dat wij uit Nederland komen vinden ze het dus ook heel leuk. We eten heerlijk en krijgen nog een rondleiding door de eettent.

Na de lunch lopen we nog wat langs de North Saskatchewan River die door de stad slingert. Edmonton loopt echt omhoog en omlaag wat nog best vermoeiend is. Na verder gewandel gaan we richting het hotel om lekker te zwemmen. Naast zwembad hebben ze bubbelbad en sauna. De jongens vinden dat ook wel erg interessant en gaan dus verschillende keren mee in de sauna. Verder oefenen de jongens voor zwemles en springen ze veel bommetje in het verder lege zwembad.

Na het zwemmen en even bijkomen gaan we de stad in om bij een Indiaan te eten om de hoek. We zijn de hamburgers even beu en deze had goede recensies op Tripadvisor. Dat bleek terecht. We eten met zijn 4tjes heerlijke Tikka Masala!

Na de Indiaan gaan we terug naar hotel,  gaan we allemaal in bad en daarna naar bed. We willen vrijdag om 5uur opstaan om vast te wennen aan de Nederlandse tijden (woensdag 7uur op, donderdag 6uur, vrijdag 5uur, zaterdag 4uur). Het idee is dat we kunnen slapen als we zaterdag 15uur gaan vliegen. De vlucht duurt namelijk 9 uur en plus de 8 uur tijdsverschil is het 8uur in de morgen als we landen. Slapen is dus voor ons wel een must om de zondag door te komen.

Zaterdagochtend staan we op en gaan we lekker ontbijten. Weer kunnen we zelf wafels maken (net als eerder in Edmonton in het hotel). Na het ontbijt lopen we nog een grote ronde door Edmonton en kopen we lunch voor in de bus. Om twaalf uur vertrekt onze RedArrow naar Calgary waar we luxe stoelen hebben, een film (Oceans Twelve), WiFi, gratis drinken en koekjes en stroom. Super relax dus. Laatste dag!