Basketbal!!

2 augustus 2023 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We slapen heerlijk uit op dinsdag en zijn pas om 9uur een beetje wakker. Heel fijn want in Vegas leef je vooral in de avond. We ontbijten met pannenkoeken lekker buiten. Het is vandaag voor Vegas begrippen echt koud: bij het ontbijt ongeveer 30 graden. Het zou vandaag ook maar 34 graden worden. Dat is 12 graden minder dan vorige week!!!

Na het ontbijt gaan we lekker zwemmen terwijl Lieke nog een laatste wasje aanzet. In het zwembad doen we o.a. trefbal en Lucas en Toby proberen nog, zittend op ons nek, elkaar in het water te duwen. Erg leuk spelletje, idee van Toby uiteraard! Bij het zwembad bereiden we tevens de avond voor! We lunchen snel wat in de camper zodat we klaar zijn voor vertrek.

We gaan op tijd naar de Strip, want we willen nog veel zien en hebben tickets voor een heuse basketbal wedstrijd om 19uur. We laten ons afzetten bij Excalibur wat een mega groot kasteel is geheel in middeleeuwse stijl. Daar binnen laat Toby een tattoo zetten. Hij twijfelt heel lang tussen een doodshoofd en een kat, het wordt uiteindelijk een nevelpanter op zijn schouder.

Daarna gaan we met de monorail naar de buurman: het Luxor. Dat is in de vorm van een mega grote Piramide (groter dan het origineel naar het schijnt). Bij binnenkomst zien we een mega Sphinx. Binnen ziet het er ook echt te gaaf uit. Er zijn exposities over Toetanchamon en over de Titanic.

We lopen binnendoor naar de Mandalay waar we lekker gaan shoppen. We kopen o.a. massage soap bars bij Lush en besluiten te avondeten bij een Irish Pub. Daarna is het tijd om in de Mandalay naar de Michelob Ultra Arena te gaan voor de wedstrijd tussen de Atlanta Dream & Las Vegas Aces.

We nemen een hotdog, popcorn, nootjes, chips, drinken, genoeg dus om een hongerwinter te overleven. Er is van alles te doen om borstkanker dus veel benefiet acties. Je denkt het is een basketbal wedstrijd. Het is veel meer dan dat! Er is zoveel entertainment, prijzen te winnen, en te roepen dat de jongens helemaal gek worden. Toby stuitert echt in zijn stoel en Lucas gilt de longen uit zijn lijf!

Bijvoorbeeld: als de tegenstander de bal heeft, roept het publiek de hele tijd "DEFENSE". Als de Aces 2 vrije worpen krijgen, roept iedereen "TWO SHOTS". Als de tegenstander 2 vrije worpen krijgt, wordt er heel hard gejoeld. Als ze namelijk 2x missen krijgt iedereen een gratis pizza slice ("MISS TWICE, GET A SLICE"). Verder wordt er geregeld geroepen "SCREAM" waarop iedereen keihard gilt. Verder worden er gesigneerde shirts uitgedeeld als je het beste danst, je spierballen laat zien, of het hardste schreeuwt.

In de laatste kwart mist de tegenstander 2 vrije worpen dus onze kids worden helemaal gek. Niet omdat ze nog honger hebben, gewoon omdat we nu gratis pizza krijgen. Na afloop van de wedstrijd vangt Lieke nog een gesigneerd Aces shirt dus dan is de avond helemaal compleet. Oh en de Aces winnen met 93-72!

Wat een te gekke avond, wat een feest en gekkigheid. Echt heerlijk. De kids zijn helemaal door het dolle, die slapen vanavond nooit meer. De gratis pizza laten we schieten, er staat een mega lange rij. Wel gaan we nog een ijsje halen, dat hadden we de kids nog beloofd. Op de weg naar buiten zien we dat de rij voor de pizza een stuk korter is, dus ja hoor: we halen alle 4 nog een grote slice pizza.

We lopen naar buiten via de Luxor en voor de Excalibur langs nog even naar de New York New York met Vrijheidsbeeld, skyline van NY nagebouwd en een mega rollercoaster. De jongens kunnen er helaas niet meer in, het is inmiddels half 11. We laten ons buiten de NY oppikken door Uber en eindigen deze geweldige dag.

Morgen gaan we naar Bakersfield waar we een KOA camping hebben gereserveerd (zelfde type als waar we in Vegas zitten)! Donderdag staat Sequoia National Park op het programma!