Een lange reisdag!

3 augustus 2023 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

We slapen redelijk uit en zijn rond 8uur/half 9 wakker. We ontbijten buiten. Het belooft vandaag weer een warme dag te worden in Vegas. We hebben veel geluk gehad: in de 2 dagen dat wij in Vegas waren was het relatief gezien echt heel koel. In Vegas ga je vooral van airco naar airco dus heel erg merk je het niet, maar toch ;-)

We ruimen op, rijden via de waste station, tanken de camper vol en vertrekken rond half 11 uit Vegas. We rijden langs de Strip naar buiten. Dat betekent dat we de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld en de enorme Sphere nog eenmaal zien. Deze bol wordt rond September geopend (door U2) en neemt het uiterlijk aan van vanalles. Wij hebben gezien: de maan, de aarde, een oog, een basketbal. De resolutie is echt super hoog. Echt heel gaaf om te zien. Het heeft ook ruim 2 miljard dollar gekost.

Dat ze in Vegas niet opschrikken van ambitieuze projecten blijkt ook uit het feit dat hier in November de F1 GP plaatsvindt. De route gaat blijkbaar over de Strip. Geen idee hoe ze dat georganiseerd krijgen, het lijkt ons wel heel vet om zo te racen langs al die mega hotels en casino's.

We nemen de snelweg naar LA, die je in iets van 4uur daar moet brengen. Zover gaan we niet en zo snel gaat onze camper uiteraard niet en wij rijden ook nog in een file van een klein uur. Al met al doen we er daarom vrij lang over vandaag. We hebben 2 dagen om van Vegas naar Sequoia te komen en hebben gemikt op Bakersfield wat op 2/3e ligt zodat we morgen minder ver hoeven te rijden (~300 mijl vandaag, kleine 500km). Na een half uurtje rijden we Nevada uit en California in. Tot nu toe zijn we 3 dagen in Californië, 3 in Arizona, 4 in Utah en 2 in Nevada geweest. Vanaf nu blijven we in Californië.

Na 3uur rijden (en stilstaan) gaan we lunchen bij Peggy Sue's 50's Diner in Yermo. Dat staat al van ver aangegeven. Het is lekker fout, in 50s stijl met aan de muur allerlei posters. De jongens nemen een milkshake en kip, Wouter koffie en Wouter en Lieke omelet. Erg typisch diner en lekker!

Rond 15uur vertrekken we weer, nu verlaten we de route naar LA. We rijden nog even door Calico, een spookstadje, uit de tijd van de goldrush. Dat stelt niet veel voor, geen mens te bekennen (tja spookstad). De route blijft nog anderhalf uur zoals de eerste 3uur was: saai. Het is woestijn, het is plat en er is geen plaatsje te bekennen, hooguit af en toe een benzinestation. Ook zijn er best wel stevige rukwinden van de zijkant die de camper soms ineens naar rechts duwen.

Ter hoogte van Tehachapi begint het landschap eindelijk te veranderen: het wordt heuvelachtiger en we zien steeds meer groen. De weg gaat zigzaggen. Als we Bakersfield naderen zie je ook steeds meer bewoonde wereld. Bakersfield is een grote plaats met zo'n 400.000 inwoners, inclusief voorsteden bijna 1 miljoen.

We staan weer op een KOA camping wat in elk geval wifi en een zwembad heeft. De twee criteria die de jongens belangrijk vinden. Verder zijn deze campings relatief goedkoop (~50 dollar per nacht) en is alles er goed geregeld. Bij aankomst is alles dus zo gepiept. We kleden meteen om en ploffen in het zwembad.

We spelen in het zwembad tot acht uur en gaan dan terug naar de camper waar we een burger maken met salade+komkommer. We eten lekker buiten aan de tafel op onze plek. Het is rond de 29 graden met een lekker windje dus ideaal. Rond acht uur wordt het donker dus we hebben kaarsjes voor de verlichting. We zijn al bijna 2 weken in de VS en we hebben nog anderhalve week te gaan. Heel fijn om zo samen te kunnen reizen. Morgen reizen we via een Target (hele grote winkel waar de jongens heen willen) en tankstation richting onze camping vlakbij Sequoia NP. Daar zullen we weer 2 nachten verblijven!

Groetjes uit de States!