Smores verslaving!

4 augustus 2023 - Three Rivers, California, Verenigde Staten

We slapen wederom lekker uit in Bakersfield en staan rond kwart voor 9 op. Het is lekker weer om buiten te ontbijten. We sluiten alles af en rijden iets over half 10 de camping af. We tanken de camper voor 100 dollar vol (ongeveer 20 gallon = ~80 liter). Hij is niet vol alleen kunnen we om 1 of andere reden maar maximaal 100 dollar tanken.

Daarna rijden we naar de Target, een soort Walmart, waar de jongens graag heen willen. We halen wat boodschappen, Wouter koffie bij de Starbucks die bij de ingang zit en de jongens halen Prime!

Iets over half 11 rijden we richting de camping. We rijden dik een uur strak naar het noorden, richting Visalia, om daarna naar het oosten te rijden richting Three Rivers. Je ziet het laatste half uur de Sierra Nevada op de achtergrond verschijnen. Zelfs met deze hitte ligt er nog volop sneeuw op de bergtoppen. We tanken in Three Rivers nog een keer (weer 100 dollar...) en gaan naar de camping (~half 1).

Deze ligt tussen een paar heuvels in en aan de North Fork Kaweah River. Dat betekent dat we dus een "buitenzwembad" hebben. Lekker stroomafwaarts. Het water is heerlijk koel, niet ijskoud, en mooi doorzichtig. Er kunnen wel slangen zitten, gelukkig is Toby dat snel weer vergeten ;-) in theorie kunnen hier ook beren komen, alleen komen die meestal niet zo dicht bij de mensen dus de kans is klein.

We installeren de camper en lunchen buiten. Tevens regelen we hout voor een kampvuur vanavond en voor de "Smores". Terwijl Lieke even gaat rusten, gaan de jongens/mannen zwemmen en de bal overgooien in de "rivier" (het is meer een stroompje van 10 meter breed ofzo). Daarna komt Lieke ook nog even zwemmen.

Terwijl de jongens douchen, neemt Wouter een siësta. Daarna gaan we lekker tapas eten buiten en daarna gaat het kampvuur aan. We hebben vuur, Smores, heerlijk Californisch wijntje, lekker temperatuurtje en prachtige omgeving: wat wil je nog meer? Smores is echt een concept wat we naar Europa moeten brengen. Kampvuur, lekker toetje, wijntje erbij. Top!

We zitten bij de Zuid ingang van Sequoia NP en helaas mogen RVs daar niet zelf rijden. Normaal niet zo'n probleem, alleen door een staking rijden er ook geen shuttle busjes. We moeten dus morgenvroeg naar de Noord ingang rijden (~2 uur). Daarom willen we op tijd op, zodat we rond 8uur weg kunnen rijden van de camping. Morgen gaan we de oudste boom ter wereld zien (ruim 2000 jaar oud)!

Groetjes vanuit de Rimboe!