Vegas baby!!!

1 augustus 2023 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We zetten geen wekker en daardoor verslapen we ons. Whoops. We worden kwart over 8 wakker en hadden afgesproken tussen half 8 en half 9 te beeldbellen met Litten omdat ze jarig is de 31e. We staan dus snel snel op en bellen met "ons huis". Toby mist Litten heel erg altijd op vakantie dus het is effe nodig.

Daarna ontbijten we lekker buiten en pakken we de camper na 4 dagen Glendale weer in. We zeggen gedag tegen onze Amerikaanse buren en rijden half 10 de camping af.

Onze route is een best bijzondere. We namen een klein weggetje binnendoor om van Oost naar West te komen: een county road langs Coral Pink Sand Dunes State Park. Je ziet waarom het park zo heet: de roze duinen (of oranje) doemen op langs de weg. Na veel gekronkel komen we bij Hurricane op een echte snelweg terecht.

Iets voor St. George maken we onze stop bij de Walmart om boodschappen te doen. Helaas voor de jongens is er geen Prime hier. Wel nemen we fruit mee om wat vitaminen binnen te krijgen.

Naarmate we Vegas naderen, merken we dat het best mistig is. Daardoor kunnen we de skyline niet zo goed zien. Het is hier vandaag bewolkt en minder warm dan afgelopen week (nu slechts 38/39 graden).

Op de camping is alles goed geregeld, we mogen meteen door, onze plek is lekker dichtbij en nog geen half uur later draaien er 4 wassen in parallel en liggen we in het zwembad. In tegenstelling tot Lake Havasu is het zwembad hier wel lekker fris en dus koelen we goed af. De jongens vermaken zich hier de komende uren prima. Ondertussen drogen we de was tot er iemand langs komt om te zeggen dat je geen waslijn mag spannen. We leggen alles over de stoeltjes en tafel. We eten wat fruit, terwijl we ons voorbereiden op ons avondje Vegas: we zitten ~10km van de strip, kort ritje met de Uber dus.

De Uber zet ons af bij de Bellagio! Daar pikken we nog net een stukje van de grote fonteinshow mee. Die is elk kwartier, soms op de muziek van Sinatra, dan weer Elton John en wij zien later ook nog de "All that jazz" versie uit Chicago (musical).

We willen naar de Flamingo lopen, alleen valt dat nog niet mee. Je kunt niet zomaar The Strip oversteken en er zijn allerlei binnendoor wegen via de casino's. We dwalen dus via Caesars Palace een tijdje rond op zoek naar eten (het is inmiddels acht uur en we vergaan van de honger). Uiteindelijk vinden we in de Caesar een heel plein vol eettentjes waar we even rustig eten en drinken. Lucas heeft een refill beker en onze Dagobert Duck gaat dus zeker 5 keer trots terug omdat het "gratis refill" is.

Daarna lopen we door de Caesar waar naast het casino deel ook mega veel winkels zitten. Zo zit er een PSG winkel, alle kledingwinkels en veel exclusieve merken zoals Rolex, Gucci, Versace, ...

We gaan vervolgens kijken bij de Mirage waar een ware vulkaanuitbarsting gesimuleerd wordt met veel water en vuur. Het maakt allemaal mega veel indruk op de jongens. Ze blijven praten, wijzen en kletsen. Omdat om 9uur de meeste winkels dicht zijn, gaan we nog even wat drinken. We willen bij een piano bar alleen mogen de kids daar niet in (21+ huh?). Dus wordt het de Margaritaville waar we een cocktail scoren. De kids zijn nu echt officieel moe (en wij ook). Om 23uur lokale tijd (middernacht volgens de tijdzone waarin we vanochtend wakker werden) nemen we dus een Uber terug naar de camping.

Vegas is heel veel: onwijs mooie gebouwen, beelden, winkels, shows... en tegelijkertijd ook heel druk en vermoeiend. Morgen willen we dus uitslapen, dan ontbijten met pannenkoeken, zwemmen en op tijd naar de Strip. We willen nog veel meer zien!!!