Kunst in Kanab

31 juli 2023 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

We slapen lekker uit tot half 9 op onze "vrije dag". Doordat we precies tussen Zion en Bryce in zijn gaan zitten, hebben we 1 reisdag minder en dus een dagje over. We hebben van de camping eigenaar wat tips gekregen, echter besluiten we toch iets anders te doen ;-) De jongens beginnen met even gebruik te maken van de (goede!) Wifi op de camping.

We ontbijten met pannenkoeken waar we een vol pak van hebben gehaald bij de Walmart. Na de afwas wil Toby graag gaan kanoën wat hier op deze camping kan. Na wat overtuigen gaat Lucas ook mee en samen dobberen ze wat op het water. Na een tijdje snappen ze het principe en horen we de 1-2-1-2 van het water komen. Lucas gaat daarna ook nog even alleen het water op en Toby met Wouter. Op het water is het heerlijk stil dus gewoon een beetje dobberen is al heel fijn.

Na het kanoën gaan we met de RV naar Kanab. Dit plaatsje ligt een half uur naar het zuiden. We zijn er doorheen gekomen toen we hier voor het eerst kwamen. Toen vonden we het er super gezellig uit zien. We beseffen ons dat het op een zondag waarschijnlijk rustig zal zijn. Utah is namelijk de staat van de Mormonen. We zien ook 2 grote kerken van Jesus Christ of latter day saints.

Aangekomen gaan we eerst naar de Mac. De jongens willen, naast Prime, ook graag de Grimace Shake proberen in de VS. Daar roepen ze al ruim een week om. Helaas heeft Mac Donalds ze helemaal niet meer dus dat feest gaat niet door. Wel "lunchen" we er wat. Het verhaal dat alle sizes in Amerika groter zijn, blijkt een fabeltje: de jongens krijgen de kleinste happy meal ooit (zie foto's).

Daarna lopen we door het dorpje wat er, zoals gezegd, heel leuk uit ziet. We lopen langs een oud theater/cinema en door een winkel die boeken, hiken en koffie combineert (rare combi, wel heel leuk winkeltje). Wouter neemt daar een lekkere koffie. Verder lopen we door een kledingwinkel en een indianen souvenirwinkel. Hele leuke dingen.

Hoogtepunt is een art gallery waar prachtige schilderijen en foto's hangen. Meenemen is natuurlijk niet te doen dus we krijgen een brochure mee waar we online ook kunnen bestellen. De gallery shipt ook. Hele gave foto's van de verschillende National Parks met prachtige melkweg erboven! De vrouw in de galerij is ook heel enthousiast en vertelt er veel over.

Na de galerij rijden we met de RV naar een supermarkt (family dollar store) verderop in Kanab waar we wat spullen inslaan. Daarna rijden we naar een heel leuk restaurantje (andere rand van het plaatsje) dat we gezien hadden. Het is nog best vroeg (half 5) toch besluiten we alvast te avondeten. Het heet Rocking V Cafe en het is werkelijk waar de eerste keer dat er überhaupt IETS vegetarisch op de kaart staat. Het blijkt dan ook daarin gespecialiseerd (niet alles, wel veel is vegetarisch of vegan op de kaart). Van binnen ziet het er super gezellig uit. De jongens nemen Mac and Cheese, Lieke een salade en Wouter een burger.

Met een volle maag zijn we voor 6 uur terug op de camping. Lieke doet even een dutje, terwijl de jongens buiten spelen. Tijdens een spelletje bottle flip komt een flesje water op het dak van de camper. We kunnen er echt onmogelijk bij, de camper is ruim 3 meter hoog! Met behulp van de buren zetten we een trappetje op een tuintafel en kunnen we met een lange vork (voor de marshmallows) het flesje eraf krijgen, onder gejuich van de buren. Zij laten ons nog kennismaken met het concept Smores: marshmallows roosteren, dan op een koekje met chocolade ertussen. Te lekker!! Daarna voetballen de jongens nog met hun (veel) kleinere kinderen.

Het is onze laatste avond in Utah. Wij vinden deze staat qua landschap echt het allermooiste. Veel groen, veel heuvels, veel variatie. Morgen gaan we naar Vegas (kleine 4uur rijden) wat in de staat Nevada ligt, waarbij we onderweg nog een klein stukje Arizona meepakken.

In Nevada zitten we weer op 9uur tijdverschil met Nederland dus we winnen morgen een uur. Idee is om om 13uur bij de camping in Vegas te zijn (vroegst mogelijke inchecktijd) zodat de jongens meteen kunnen gaan zwemmen en wij de was kunnen doen. We zitten namelijk op een wat grotere camping in Vegas. Verder begint het leven in Vegas natuurlijk vooral in de avond dus dan willen we richting de Strip.

Iedereen waarschuwt voor de hitte in Vegas. Als wij er zitten is het gelukkig (om het in Utah termen te zeggen: thank God) iets koeler en wat bewolkter (max ~40 overdag, min ~30 in de nacht), in vergelijking met afgelopen week ~46 graden. De airco en het zwembad zullen dus onze beste vrienden zijn. Ook hebben we besloten NIET naar Death Valley te gaan. Het is daar bijna 50 graden en we zitten daar eigenlijk niet op te wachten dat er iets oververhit. In Lake Havasu (46 graden) voelde Lieke zich al niet top door de extreme hitte. We zullen daarom na Las Vegas via de onderkant richting Sequoia rijden (in 2 stops, waarschijnlijk 1 overnachting in Bakersfield) om de extreme temperaturen een beetje te ontwijken. Ironisch genoeg gaat San Francisco max 20 graden zijn en minimaal 12/13. Wat een enorme verschillen zeg!

Tot zover onze rustige laatste dag in Utah. Nevada here we come!

1. Jacco:
    31 juli 2023
    Klinkt weer als een top-dag!!
    Ff checken of je overal mág komen: in mijn tijd (opa vertelt) was het verboden om met de camper in ‘Death Valley’ en ‘The Indian Trail’ te komen i.v.m. de hitte.
  2. Wouter:
    31 juli 2023
    The Indian Trail kan ik niet vinden, Death Valley skippen we! We rijden onder langs