Beren gespot!

5 augustus 2018 - Clearwater, Canada

De (Miette) hot springs waren te gek!!! Er waren 4 baden hoog in de bergen met dus een prachtig uitzicht. Twee van de baden zijn erg warm en twee zijn er heerlijk koud. De afwisseling is dus perfect en de jongens vinden het echt heerlijk om even lekker te zwemmen. Er worden dus ook allerlei kunstjes gedaan om aan heel Canada te laten zien wat onze jongens al kunnen. Erg fijn!

Omdat de jongens het zo leuk vinden en omdat de camping in dezelfde straat zit als de hot springs besluiten we wat langer te blijven en daarna gaan de kids rond 9 uur naar bed. Het is heerlijk primitief geweest op de camping en we weten dat we nog steeds leven dus ook dat is weer een overwinning :-)

We staan om zeven uur op zodat we op tijd wegrijden naar het westen. Na ontbijt in de camper vertrekken we tien voor acht vanaf de camping richting Jasper en daarna door naar British Columbia, de meest Westerlijke provincie van Canada. Tijdens het rijden winnen we ook ineens een uur (we zitten nu 9 uur later dan NL) waardoor we via Tête Jaune rond tien uur Blue River in rijden. We wilden hier vooral heen omdat ze bekend staan om hun beer excursies. We zien langs de weg een gave river safari die we gaan verkennen.

We boeken een tocht van drie uur. Eerst gaan we met een catamaran langzaam door de jungle varen om te kijken of we beren zien. We moeten heel stil zijn maar zien helaas niks. Dan leggen we midden in berenland aan om naar een waterval te lopen. Erg gaaf!

Tevens is dit de plek waar we wisselen qua boot. We stappen nu in een speedboot omdat we door een ondiep moeras gaan varen waar we alleen doorheen kunnen op volle snelheid (omdat de speedboot dan nauwelijks diep ligt).

Terwijl we met hoge snelheid door de bochten knallen wijst een Nederlandse jongen achter ons ineens op een zwarte beer. Hij loopt langs de waterkant te slenteren en vindt alle aandacht prima. Op een gegeven moment komt hij zelfs nog wat dichterbij en zwemt een stukje. Super gaaf om zo in het wild ineens zo'n prachtige beer te zien. Als we verder varen zien we er nog eentje zwemmen in de plassen. We varen terug naar de dock waar de catamaran klaarligt om ons terug te brengen naar de camper. Al met al zijn we 3 uur weggeweest en het was mega gaaf. Met de speedboot vonden de jongens fantastisch en ook de waterval was gaaf, maar de beren natuurlijk het hoogtepunt.

We lunchen bij de "bear safari" en rijden kwart voor drie weer weg uit Blue River. Na "snel" tanken (we hebben een 200 liter tank en rijden ongeveer 1:4) komen we rond vier uur aan in Clearwater, de ingang van Wells Gray Provincial Park. We regelen een camping met alle voorzieningen dit keer en na wat aandringen eentje aan een groot meer, heel typisch "Dutch Lake" geheten. Na de boodschappen rijden we hier heen en leggen we de camper aan de stroom en het water. Daarna ploffen we eerst in het heerlijke meer. Het is heerlijk water en we zien nog schildpadden zwemmen ook. Het leven is heerlijk!

Morgen duiken we Wells Gray in en daarna door naar het zuiden richting Kelowna en Vernon!

1. Harrie van nunen:
    5 augustus 2018
    Mooi avontuur, en dan ook nog beren gezien, vinden de jongens natuurlijk helemaal geweldig !!!!
  2. Oma beau:
    5 augustus 2018
    Heb je ook foto’s van de beren
  3. Lieke:
    5 augustus 2018
    Ja Heel veel foto's en filmpjes maar kan ze niet uploaden via deze Wi-Fi. Heb er op mijn goeie camera ook veel hele mooie van dichtbij maar die kun je pas zien als we thuis zijn. Ik kan geen foto's van die camera uploaden namelijk. Daarvoor moet ik een computer of tablet hebben.
    De jongens vonden het echt helemaal geweldig!! Zo gaaf!! Ok de snelle boot vonden ze alleen al te gek
  4. Jan:
    7 augustus 2018
    Jullie hebben echt de reis van je leven!!! Dit zullen de kids altijd onthouden! Geniet er van!! Gr