Kijken achter de waterval!

5 augustus 2018 - Vernon, Canada

Wouter haalt bier en wijn bij de lokale slijterij en in de heerlijke zon eten we spaghetti en drinkt Lieke een Canadees wijntje (van de regio waar we morgen heen gaan) en Wouter een ijskoude Corona. Zalig! Na een douche gaan de kids lekker slapen en zoals gebruikelijk gaan wij ook vrij snel slapen als het buiten donker is. We hebben tegen de kids gezegd dat ze morgen mogen uitslapen!

Na acht uur worden we wakker en gaan we ontbijten in de buienlucht aan ons tafeltje bij de camper. Rond half tien rijden we Wells Gray Provincial Park in waar we eerst naar de Helmgen waterval gaan kijken. Heel hoog en daarmee erg indrukwekkend!

Daarna rijden we naar de Moul waterval waar we nog 3 kwartier voor moeten lopen. Het begin is goed begaanbaar maar de laatste kilometer is over een klein pad dwars door het bos wat omhoog en omlaag slingert. Op het laatste is het nog een flinke klim en afdaling naar de waterval toe.

De waterval is huge en maakt enorm kabaal. De voornaamste reden waarom we zo lang hebben gelopen en flink hebben geklimd is omdat je hier achter de waterval kunt wat we na een korte lunch dan ook doen. Het is een glibberig pad en je wordt zeiknat maar het lukt ons allemaal. Achter de waterval kun je elkaar bijna niet verstaan, maar het ziet er te gek uit!!!

Na een flinke klim en wandeling komen we terug bij de camper en kunnen Lucas en Toby bijkomen want we moeten nog 3 uur rijden. Ze krijgen nog complimenten van een Canadees gezin dat erg onder de indruk was van onze jongens. Dat ze met een stevig tempo gelopen en geklommen hadden!

Al rijdende bepalen we dat Vernon de volgende halte wordt. We rijden wederom door een prachtig landschap en de omgeving wordt steeds warmer, droger en heuvelachtig ipv bergachtig. Aangekomen regelen we een camping (Dutch's Campground vlak aan Kalamalka Lake). We rijden via de Mac waar de jongens nog even spelen en beide een kusje krijgen van een Canadees meisje dat het heel leuk vond om met ze te spelen.

Bij de camping aangekomen gaan we wederom eerst het meer in. We lopen een stukje en spelen in het water. Het is inmiddels na acht uur maar nog heerlijk weer. Morgen willen we via Kelowna richting Osoyoos. Het wijngebied verkennen!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan:
    7 augustus 2018
    Hopelijk maken jullie veel foto’s dan kunnen wij als jullie thuis zijn ook nog meegenieten!!