Change of plans (as always)

7 augustus 2018 - Hope, Canada

Als we terug zijn bij de camper gaan de kids slapen en gaan wij nog even naar de plannen kijken. We maken een aantal wijzigingen in het plan!

Op maandag rijden we na het wakker worden meteen naar Kelowna om daar te ontbijten. We vinden de beste bakkerij van Kelowna (vijf jaar op rij) en deze heeft inderdaad een erg lekker ontbijt voor ons. We zitten midden in het City Park en het is hier echt prachtig en ook heerlijk warm. De omgeving is woestijnachtig en dat voel je!

Als we richting een speeltuin lopen besluiten we een boottocht te boeken voor over een uur op Lake Okanagan. Dat geeft de kids nog de tijd om even flink te genieten in de speeltuin. Als het bijna twaalf uur is, gaan we een soort piranha bootje in en varen we het meer op onder begeleiding van een tour guide. Verder staan er planten spuiten voor verkoeling maar de jongens gebruiken het al snel voor een watergevecht wat natuurlijk ook een veel beter idee is!!!

Na terugkomst nemen we een hele grote ijsco op advies van onze tour guide. We rijden vervolgens niet naar het zuiden naar Osoyoos maar naar het westen richting Hope. Dit plaatsje staat vooral bekend om het feit dat Rambo hier is opgenomen. We willen op terugweg weer via Kelowna want het is echt een prachtig plaatsje. Schijnbaar komen hier weinig toeristen vooral Canadezen want het is nog een "local gem". Wij zijn verliefd!

We rijden in 2,5uur via wederom een mooi landschap naar Hope en nemen een camping tegen het Manning Provincial Park aan met een zwembad. Morgen gaan we naar Vancouver (echt!) wat ongeveer 2uur rijden is vanaf hier. We hebben de overtocht naar Vancouver Island geboekt voor woensdag en vrijdag terug. Morgen dus lekker hangen in de grote stad!

1. Jan:
    7 augustus 2018