Een kort verhaal uit de wildernis

4 augustus 2018 - Jasper, Canada

In de ochtend besloten we, aangezien we geen pick-up tijd hadden, om na het ontbijt naar de camper verhuurder te gaan. Dit zat 3 minuten rijden van ons hotel. Wouter ging er alleen heen en Lieke pakte de koffers weer in op de hotelkamer waar de jongens lekker tv keken.

Bij de camper verhuurder bleek al snel dat we direct de camper konden meenemen. De verhuurder was een van oorsprong Nederlandse die al 12 jaar in Canada woont. Na de nodige uitleg hielp ze ons ook met de huurauto naar Hertz terug te brengen. Echt een top service! Terwijl Wouter de auto terugbracht ruimde Lieke de camper in. De camper is super mooi en ziet er nog heel nieuw uit. Hij is van allerlei luxe voorzien. Er zit zelfs een luxe ''oude mannen stoel' in, beschikt over een generator, buiten (En binnen!) douche en een uit-schuif-gedeelte voor extra ruimte. Met terugwerkende kracht realiseren we ons hoe oud de camper in Nieuw Zeeland toen was.

We rijden dezelfde route als gisteren terug richting Jasper. We komen onderweg weer allerlei dieren tegen maar helaas nog geen beer gezien.

Bij Hinton besluiten we boodschappen te doen. Er staat daar een enorme Wallmart die niet alles blijkt te verkopen wat we denken. In het shoppingcenter kopen we alle boodschappen inclusief nieuwe schoenen voor Toby. Door alle wandelingen (door water) zijn de schoenen van Toby behoorlijk versleten.

Op de primitieve camping (Pocahontas) gaan de jongens in de bossen bij de plaats spelen terwijl Wouter spaghetti maakt. We hebben op deze camping geen bereik, geen stroomvoorziening, geen water aansluiting geen Wi-Fi. Helemaal afgesloten van de buiten wereld in een gebied met bossen.... spannend. We eten buiten midden in de bossen... heerlijk! We besluiten beetje op tijd naar bed te gaan zodat we de volgende dag vroeg naar Maligne lake kunnen gaan. In dat gebied leven veel beren dus hopelijk hebben we dan meer geluk!

Om 7.30 uur worden we wakker na een ontbijtje gaan we rond 9.00 uur op weg. Beetje later dan gepland maar ach niets aan te doen.

We rijden eerst helemaal naar Maligne lake waar we een wandeling maken. Daarna naar medicine lake voor wat foto's. Op de terugweg zien we een file met parkwachters inclusief geweer. Ze vertellen ons dat we net ter hoogte van een grizzly gereden hebben...WTF!!! hebben we dat nu echt gemist? We sluiten te draaien en in de file aan te sluiten in de hoop nog een glimp van de beer te zien. Na 15 minuten vertellen ze ons dat iedereen moet gaan rijden en de beer het water is overgestoken. @%#@!&$! GRRRR! FUCK!

We besluiten maar door te rijden naar Jasper om daar wat te lunchen, info te verzamelen en boodschappen te doen. Rond 15.45 uur rijden we terug richting de camping om daar naar de hotsprings te rijden. Vanavond BBQen en morgen richting blue river. Daar schijnen ook vaak beren te zijn dus hopelijk hebben we daar meer geluk...