Change of plans

14 december 2014 - Waitomo, Nieuw-Zeeland

Aangekomen bij Bay of Islands hadden we een camping gevonden aan de Haruru falls. Prachtig uitzicht vanuit de camper en aan het meer. Lucas zag het zwembad met glijbaan en wilde perse van de glijbaan af. Dus Wouter en Lucas zwemkleren aan gedaan en in het zwembad. Lucas is 4 keer van de glijbaan geweest en toen was het genoeg. Daarna door de regen naar binnen gevlucht en de rest van de avond rustig aan gedaan binnen.

Zondag was het de dag van: change of plans. Gezien de weersverwachting bij Coromandel (het weer is hier super lokaal) besloten we vandaag naar Waitomo te rijden. Althans het plan is 10x veranderd maar uiteindelijk hebben we dit gedaan. Het was 6uur rijden wat we eigenlijk in 1 ruk hebben gedaan. Leuk om weer even Auckland te zien. De route vanaf Auckland was ook erg mooi.

Bij Waitomo hebben we de glowworm cave tour gedaan. Echt heel gaaf!!! Lucas vond het donker wat onwennig maar de lichtjes en het bootje varen (door de grot onder de glimwormen door) was zo indrukwekkend dat beide jongens er stil van werden. Inmiddels was het weer beter geworden en het resort zag er zo gaaf uit dat we besloten hebben hier te blijven. Dus ingecheckt, was aangezet en in de hot tub van het resort gaan liggen. Zalig.

Daarna zijn we pizza gaan eten. Een hele grote met zijn 4en. Nog lekker buiten gezeten terwijl Lucas trampoline sprong. Besloten om morgen naar Taupo te gaan omdat dat dichtbij is, op onze route zat en het daar morgen lekker weer is. De route is dus weer gewijzigd!