Whangarei, Doubtless bay, Cape Reigna en Haruru falls bij Paihia.

13 december 2014 - Haruru Falls, Nieuw-Zeeland

Na 2,5 uur rijden kwamen we aan in Whangarei. Eerst op zoek naar een supermarkt voor de lunch. Aangezien het regende hebben we ervoor gekozen in de camper te lunchen ipv bij de waterval.
Na de lunch was het eindelijk droog. (Had die dag de hele dag, vrijdag overdag onze tijd, al geregend)
Lucas at heel slecht en voelde warm aan. Even de temperatuur opgemeten en hij had beetje koorts.
Aangezien we Lucas een waterval beloofd hadden en hij ondanks de verhoging/koorts toch wilde zien zijn we nog even naar de Whangarei falls gegaan. Wat een prachtige waterval! We hebben bovenaan de waterval gestaan. Daarna verder gereden naar onze bestemming Doubtless bay. Terwijl Wouter reed heb ik in foldertjes en boekjes gezocht naar een camping. In het plaatsje Hihi vond ik er één direct aan het strand.
Toen we in Hihi aankwamen hebben we een fles wijn gepakt en zijn we het strand op gegaan.
Toby heeft heerlijk met het zand gespeeld en zat al snel helemaal onder. Lucas sliep in eerste instantie en was wat huiverig om vies te worden.
Toen we op het strand schelpjes aan het zoeken waren vonden we een zeester. Doordat het water heerlijk warm was konden we zelfs nog de zee in lopen. Toby ging er vol voor en was al snel één groot moddermonster. De hond van de camping kwam ook nog even mee in de zee spelen. Echt genieten dit. In de avond lekker Indiaas gegeten en op tijd naar bed omdat we naar Cape Reigna gaan.

In de ochtend waren we al op tijd wakker (rond 7 uur) en na een elmo aflevering gekeken te hebben zijn lekker buiten gaan ontbijten met uitzicht op zee.
Rond kwart voor 9uur zijn we op weg gegaan naar Cape Reigna. Het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland.
Na een flinke wandeling naar beneden naar de vuurtoren en vooral flinke wandeling weer omhoog vertrekken we een uur later richting onze volgende bestemming. Bay of Islands. In onze handige gids boven we al snel een mooie camping met zwembad aan een waterval. Het weer valt tot nu toe wat tegen. Veel regen gehad maar de temperatuur is prima! Morgen gaan we naar Coromandel