City of Angels

23 juli 2023 - Los Angeles, Verenigde Staten

We staan rond 6uur op en zullen uiteindelijk om 6uur NLe tijd gaan slapen. Een lange dag dus. Om zeven uur zitten we in de auto en de reis verloopt voorspoedig. We spelen Doen, Durven of de Waarheid met Oma. Op Schiphol zeggen we dag en we zijn vrij snel ingecheckt, door security en paspoortcontrole. We hebben nog een kleine 4uur voor vertrek.

We gaan eerst bij de Starbucks zitten voor koffie en frappucino. Daarna brunchen we bij de tent ernaast. Toby (en mama) spuit nog een lekker luchtje op zodat we helemaal klaar zijn voor vertrek.

In het vliegtuig is er voldoende te doen voor de jongens. Er staan veel films, series en 3 albums van Maneskin op het schermpje. Ook hebben we stroom en wifi dus de jongens vermaken zich prima.

We vliegen over Engeland, Schotland, IJsland, Groenland en komen dan bovenin Canada binnen. Op het laatste vliegen we nog even over Vegas waar de temperaturen nu zo rond de 45 graden zijn. In Death Valley zelfs rond de 54 op dit moment. Probleem voor later :)

We eten genoeg in het vliegtuig en door de jetlag weet je niet precies of je nu honger hebt. Uit het vliegtuig moeten we een uurtje wachten bij de paspoort controle en daarna ligt onze bagage allang klaar. Met een Uber rijden we naar ons hotel in San Pedro bij de LA haven. We zien gevechtsboten liggen want hier is nog een marine museum.

Bij het hotel kleden we ons om zodat we even kunnen zwemmen. Daar worden we weer een beetje wakker van. Het is inmiddels rond half 7, dus voor ons gevoel half 4 in de nacht. Na het zwemmen kleden we om en gaan we wat eten in San Pedro. Er is best wat dicht (op vrijdagavond...?) dus het wordt Sushi (Senfuku). De jongens proberen Marble Drink op advies van de ober. Bevalt prima! Rond 21uur gaan we slapen, de batterij is op.

De jongens slapen in 1 blok tot half 7. Wij zijn iets vaker tussendoor wakker, pakken wel flink wat uurtjes mee. We worden dus best goed uitgerust wakker. We chillen op bed, douchen en gaan naar het ontbijt.

De belangrijkste vraag bij elk hotel is altijd: hebben ze pannenkoeken? Nou... JA dus. Toby zijn ogen zijn echter groter dan zijn maag. Verder hebben ze yoghurt, fruit en ook typisch Amerikaanse ontbijt. Van alles dus. Prima!

We nemen een Uber naar Hollywood en laten ons afzetten op de top van de berg bij Griffith Observatory. Je kunt vanaf hier de Hollywood letters zien (Toby zag het als eerste). Het was ietwat bewolkt vanochtend. Inmiddels is het hartstikke warm en onbewolkt. De Observatory is o.a. bekend van optreden van Adele en films als La La Land. Tevens is het gratis!

Omdat de jongens prima Engels kunnen, krijgen ze veel mee over de ruimte, de aarde, de maan, allerlei planeten en nog veel meer. We nemen een hapje eten en duiken daarna in het Leonard Nimoy theater voor uitleg over kometen. Ook wordt er 1 gemaakt door de wetenschapper die het presenteert. Omdat Lucas net jarig is geweest mag hij hem een naam geven. Deze komeet heet dus... Litten!

Daarna gaan we naar een film in de grote dome van het Observatorium. Het is een projectie in het plafond over het heelal, de melkweg en een geschiedenis wanneer we wat te weten zijn gekomen. Echt super gaaf om zo te zien. Doordat het hele plafond wordt beschenen lijkt het net of je zelf door de ruimte zweeft. Dat kwam ook door de stoelen die helemaal achterover liggen.

Daarna lopen we door het Griffith Park via een zandpad de berg af richting Hollywood Boulevard, af en toe even in de schaduw wat water drinken. Op deze weg zien we na een tijdje lopen de eerste sterren van de walk of fame. Eerst gaan we echter naar de Funko winkel, die hoog op het lijstje stond van onze jongens om te bezoeken. Ze hebben echt van alles Funko poppen: Star Wars, Harry Potter, Disney, Game of Thrones, Stranger Things, Marvel, sporters, muzikanten, you name it. Er is ook van alles te zien in de winkel en de jongens willen overal een foto van maken: op de draak, in een tie fighter, bij een jeep, .... Ook maken ze hun eigen Funko Pop daar!!

We gaan verder de Boulevard af. Ook gaan we even Sunset Boulevard op. We drinken en snacken wat bij een tentje en nemen de Uber terug naar ons hotel. We nemen een korte siësta en gaan vervolgens uit eten bij een Italiaans restaurant (La Bocca Felice). In tegenstelling tot wat je verwacht, bestellen we een Nieuw-Zeelandse wijn voor bij de zalm en onze salade. De jongens nemen pizza.

Los Angeles was gaaf. Morgen kunnen we om 11uur al onze camper ophalen. We kijken er enorm naar uit.

1. Marian Hems:
    23 juli 2023
    Wat een leuk verhaal en wat hebben jullie al veel gedaan en gezien in een dag
  2. Harrie van nunen:
    Erg gave foto's !
  3. Kees:
    23 juli 2023
    Waneer gaan jullie naar Alcatraz, let dan op toby dat ze hem niet insluiten. hahaha
  4. Lieke:
    23 juli 2023
    Alcatraz duurt nog wel even. We kunnen vandaag om 11u de camper halen. San Francisco is beetje tegen het einde van onze reis. Vandaag gaan we naar Palm Springs en Joshua Tree national park.
  5. Jacco:
    25 juli 2023
    Hey, dat klinkt goed: have fun!