Een niet complete camper!

24 juli 2023 - San Jacinto, California, Verenigde Staten

Na het avondeten zaterdag besluiten we impulsief nog even te gaan zwemmen, Toby en Wouter. Het zwembad is tot laat open en het is uiteraard totaal niet koud. Als het aan Toby ligt kun je altijd een zwembad in natuurijk. We doen nog even spelletjes en gaan dan lekker slapen in ons hotel!

Zondag staan we rustig op want we hebben alle tijd. We maken nog een keer gebruik van het ruime ontbijtbuffet en plotten beetje onze koers voor de komende dagen (die we aantal uur later alweer over boord zullen zetten). Rond kwart over 10 gaan we met de Uber naar de camperplek waar we snel geholpen worden: papierwerk is in orde, camper is bijna klaar.

Een voordeel en een nadeel: ze hebben geen campeerset (keukengerei, handdoeken, lakens, pannen,...) dus die mogen we even op hun kosten aanschaffen. Verder krijgen we van mensen die terug naar huis gaan een koelbox (van Nederlanders in het hotel), parasol, kinderzitjes en stoelen (van Oost-Europeanen bij de camper rental).

We rijden rond half 12 dus eerst naar de Walmart om daar massaal in te slaan. Nou dat lukt: deze winkel is echt gigantisch en heeft dus ook echt alles. We slaan, naast bovengenoemde spullen, dus ook eten en drinken in (vooral veel water!!). Daarna tanken we (er kan gokken we minimaal zo'n 200 liter in de camper) en rijden we oostwaarts.

Al met al heeft dit bezoekje onze planning behoorlijk in de war geschopt. Het is inmiddels bijna 14uur dus we gaan op zoek naar een camping. Dat valt nog niet echt mee. Lieke zoekt zo'n uur bij Joshua Tree National Park maar vindt niks.

Uiteindelijk vinden we een camping bij San Jacinto, een uurtje voor de ingang van het National Park. Op die manier kunnen we morgenvroeg alsnog het park in en hoeven we niet zover meer te rijden. Er is een weg afgesloten dus we rijden nog een tijdje rondjes om uiteindelijk bij het begin weer de ingang te vinden en komen klokslag 16uur bij de receptie, die precies dan sluit. Gelukkig mogen we nog op het park. We zitten op een rustige camping omgeven door bergen tot wel 3,5 km hoog.

Gearriveerd worden we warm welkom geheten door een voormalige sheriff. Hij brengt ons naar onze plek en we pakken alle koffers uit en settlen dus in onze camper. Met stroom en water werkt alles in de camper inclusief de airco die wel echt nodig is gedurende de dag (pffff).

Na het uitpakken, gaan we naar het zwembad waar ook de sheriff ons uiteindelijk vindt en bijna een uur lang tips geeft over onze reis, mensen uit Californië belachelijk maakt en nog even verteld dat dit land naar de klote gaat :) Zijn tips zijn tof, enkele wisten we al, zeker niet allemaal. Hij weet heel veel over de omgeving. Aardige vent die ons het beste voor onze reis wenst. In de camper eten we vervolgens zelfgemaakte hamburgers en salade en daarna gaan de jongens weer lekker zwemmen, terwijl Lieke de bedden opmaakt. Het is inmiddels donker en het uitzicht is hier heel weids en je ziet veel sterren. Na het zwemmen douchen we op de camping nog even warm waar Toby nog een rolberoerte krijgt omdat ie een spin ziet. Echt gemaakt voor het campeerleven, die jongen.

We zetten de airco uit voor het slapen omdat deze nogal herrie maakt. Dat blijkt geen goede keuze, het is nog steeds te warm en om middernacht worden we zwetend wakker (het koelt tot 20 graden af hier, overdag rond de 40). Dus toch maar weer aan en rond een uur of 4 uitgedaan omdat het erg koud werd. Zo is het nog even afstellen allemaal en wennen, de camper heeft in elk geval wel alle mogelijkheden: heel veel opslagplek en goed werkende systemen.

We zijn onderweg met zijn 4tjes. Maandag willen we via Joshua Tree NP naar Lake Havasu om te overnachten. Dinsdag willen we dan ergens rond Flagstaff eindigen om zo dichtbij mogelijk Grand Canyon te komen. We willen daar woensdagochtend al op tijd zijn, zodat we daar een hele dag kunnen zijn. Voor woensdag op donderdag hebben we al een camping geregeld.

To be continued, het belooft weer een warme dag te worden!