Connemara, Galway en richting Noord-Ierland

26 juli 2017 - Limavady, Verenigd Koninkrijk

Na heerlijk uitgeslapen te hebben beginnen we heerlijk laat aan onze dinsdag. Dat hadden we wel verdiend vonden we zelf!

Na dus een laat ontbijt pakken we de auto richting Connemara National Park! Via een hele gave route komen we bij Kylemore Abbey. Een zeer indrukwekkend landhuis dat mooi te zien is vanaf de weg. We rijden na een korte stop door naar de ingang van het National Park waar we eerst door het museum lopen, lunchen en de Connemara paarden ontmoeten. Verder is er ook nog een speeltuin dus de kids (en Toby met linkerarm in de mutella) gaan lekker los.

Rond een uur of vier zijn we terug in hotel en gaat Lieke met Lucas zwemmen in het hotel. We hadden afgesproken dat als Lucas er niet teveel over zou spiegelen naar Toby dat hij dat dan mocht. Toby en Wouter gaan de smurfenfilm kijken en Lucas maakte het nog extra bijzonder door te vertellen dat Toby boft dat hij die film op papa en mama bed mag kijken.

Daarna gaan we snel Galway in want we zijn een beetje verliefd geworden op deze plaats. Ook vanavond is het weer te gek want we zitten in een restaurant met een geweldige gitarist/zanger die ons de hele avond trakteert op gave muziek. Ons is zonder Toby want die is in diepe slaap. Wouter geniet van mosselen, Lieke van heerlijk gekruide kip, Lucas van kaasbrood en samen van Sushi-Go terwijl we muzikaal vermaakt worden. Onwijs genieten van een top avond!

We liggen er vroeg in en staan daarom ook een beetje op tijd op. Na wederom een uitstekend ontbijt vertrekken we iets voor half 10 naar het noorden. We rijden in 1 ruk naar Donegal met prachtige vergezichten onderweg. In het kleine maar leuke Donegal scoren we lunch en eten we die snel op zodat we om 14uur bij Linda in Newtown Cunningham zijn.

De jongens krijgen meteen een tekening van Jack en wij hebben een Chase ballon bij ons uit het ziekenhuis nog. De jongens vinden elkaar meteen en duiken de speelgoedkamer in. Wij kletsen tot vijf uur! Daarna gaan we samen naar een soort uitkijktoren ("kasteel" zeggen de jongens) op een heuvel met een prachtig uitzicht.

We zeggen dag want we moeten voor zeven uur op de Glamping zijn. We rijden Noord Ierland binnen (alles ineens in miles en ponden, even schakelen). Bij de Glamping worden we rondgeleid en zien we ons geweldig luxe tent. De jongens voelen zich meteen thuis.

Morgen staat de was doen op het programma (wordt dringend tijd) en verder moeten de plannen nog gemaakt worden. We hebben vier dagen Noord-Ierland dus dat gaat vast goed komen!

1. Jan:
    26 juli 2017
    Fijn dat jullie zo genieten! Wij genieten van de foto's!! Nog veel plezier?
  2. Oma beau:
    27 juli 2017
    Gelukkig dat Toby het zo goed doet zodat jullie toch nog kunnen genieten van de vakantie
  3. Oma beau:
    27 juli 2017
    Leuke foto's maar het waait er hard zo te zien