Game of Thrones bezoeken

27 juli 2017 - Glenariff Forest Park, Verenigd Koninkrijk

We ontbijten lekker buiten met broodjes, croissantjes en allerlei lekker beleg! Ook hebben we yoghurt ingeslagen. Leven op een Glamping bevalt erg goed. Trouwens: Glamping staat voor Glamorous Camping. Ofwel: kamperen voor mensen die eigenlijk kamperen niet luxe genoeg vinden. Het is van alles net niets en daarom voor ons perfect!

Vandaag is de planning om eerst de was te doen en dan naar Glenariff (niet te verwarren met Glengariff) te rijden, een national park op anderhalf uur rijden. De wasserette die we op het oog hadden kon ons echter niet helpen en de tweede die we vonden op aanwijzing van de eerste werkte niet. Zou binnen 24uur gemaakt worden...

Dan maar naar Glenariff! We komen erachter dat we "bijna langs" een ander punt komen dat we graag willen zien, namelijk de King's Road uit Game of Thrones. Het stikt hier in Noord-Ierland van deze film locaties want alles om Winterfell, Pyke, de Iron Islands, Dragonstone, Dothraki grassfields, etc. etc. is hier gefilmd. Je rijdt dus als het ware door de set de hele dag. De Kings Road is heel mooi want de takken van de bomen aan de ene kant van de weg zijn versmolten met de takken van de boom van de andere kant van de weg.

Na een korte pauze door naar Glenariff waar we lunchen een vervolgens een wandelroute kiezen die langs twee grote mooie watervallen leidt. Lucas is minder kritisch en telt er in totaal 63. De route is echt heel mooi en het weer helpt ook erg mee waardoor het hartstikke warm is. Het laatste stuk is wel zwaar want dan moeten we weer helemaal omhoog lopen. Ook begint het op de laatste kilometer te regenen wat niet helpt. Gelukkig vinden we frambozenstruiken die ons magische frambozen met energie geven...

Regen is trouwens iets geks op dit eiland. Het regent regelmatig maar vaak maar kort (5-10 minuten) en heel erg lokaal. Vandaag reden we met zon onder een wolk door, vijf minuten regen, en er weer onderuit, stralende zon. Erg vaag...

Als we terug zijn, rijden we naar de Rope Bridge in de buurt van Ballintoy. Onze parkeerplaats was ook weer de setting van een grote scène bij Game of Thrones (toch leuk). We lopen wederom een giga stuk langs de kust omlaag en komen uiteindelijk bij een touwbrug over het water naar een grote rots in het water. Zeer gaaf. Ook terug een lange wandeling maar de kids klagen niet wat ons toch wel verbaasd want het zijn al met al best grote afstanden voor die kleine benen.

In de auto terug is het inmiddels na 17u en zijn we moe. We rijden terug naar Limavady via de wasserette en die doet het inmiddels! We zetten alle was aan en gaan ondertussen boodschappen doen en eten halen. Met volle maag, boodschappentas en schone was komen we terug op onze Glamping.

We gaan de rest van de avond verder relaxen in onze luxe en grote tent. De jongens willen nog niet meteen slapen maar de vele gezette stappen eisen uiteindelijk ook hun tol...