Fietsen in Yosemite

7 augustus 2023 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

We zetten de wekker om half 9 en zijn ervoor wakker. We bakken eieren voor onderweg en nemen muffins en water met ons mee voor de trip naar Yosemite. We ontbijten buiten en lopen naar de bushalte voor onze camping. Samen met onze Nederlandse buren stappen we in de bus.

Al vrij snel zijn we blij dat we niet zelf gereden hebben. Het is echt een route met bochtjes, langs afgronden, etc. Geen aanrader met je RV. Onderweg kletsen we met de andere Nederlanders terwijl de jongens op hun beeldscherm zitten.

Rond 12uur zijn we bij Yosemite Valley Visitor Center. Eerst eten we onze broodjes en daarna halen we info op. We besluiten eerst naar de waterval te lopen via een makkelijke en redelijk korte route. Technisch gezien is de mega waterval in Yosemite eigenlijk 3 watervallen. Er zitten 2 stops in. We zijn dus bij de onderste waterval.

De jongens en Lieke doen hun schoenen uit en gaan lekker in het ijskoude water. Koelt heel goed af! Verder maken we veel foto's. We lopen de route af (gaat met cirkel naar beneden).

Vervolgens checken we waar we fietsen kunnen huren. Je ziet hier volop fietsen en er zijn ook fietspaden. Het lijkt ons ideaal om veel te zien in korte tijd. Op 5 minuten lopen vinden we de rental en we pakken de fiets naar Mirror Lake. Vlak ervoor moeten we de fietsen achter laten en verder lopen. Het is een heerlijk koel meertje waar we lekker gaan zwemmen. Heerlijk met de 37 graden in het park vandaag.

Je ziet hier overal waarschuwingen dat je beren tegen kunt komen en wat je dan moet doen. Groot maken, schreeuwen, teruguit lopen, niet voeden, niet te dichtbij komen. We zien er vandaag geen, beren houden niet van al die mensen die praten en plezier hebben.

Na het zwemmen lopen we weer naar de fiets en gaan we naar Curry Village. Dat is een klein dorpje in Yosemite met canpgrounds, winkeltje, restaurantjes. Daar eten we dus even een ijsje/frozen yogurt om af te koelen.

Daarna fietsen we verder helemaal naar de Yosemite Valley Lodge. De route gaat via de Swinging bridge waar veel mensen aan het zwemmen zijn. Ook zien we bootjes op het water. Yosemite is heel populair voor mensen uit LA en San Francisco voor weekend weg. Gezien wij er op zondag zitten, is het best druk. Wel horen we dat het gisteren (zaterdag) nog drukker was.

Hier fietsen we een rondje waardoor we ineens weer bij de Valley Lodge zijn (huh?). In tweede instantie vinden we wel de juiste weg en hebben we de hele cirkel door de valley gefietst. Tevreden leveren we dus de fietsen een aantal uur later weer in.

We lopen naar de Visitor Center waar de jongens nog hun Ranger boekje invullen en wederom hun Ranger badge krijgen. We lopen nog even naar het winkeltje en gaan dan terug naar de bus. Als we in de bus terug zitten, benoemt de buschauffeur bij vertrek nog dat ze vereerd is dat er 2 rangers in de bus zitten!

Yosemite is echt heel erg mooi, persoonlijk ons favoriet. Hele hoge rotswanden. Hele gave mega grote watervallen. Veel bos, veel dieren, erg groot! Je hebt hier hikes van 2 weken door het park. De bus rijdt ook 1 uur in het park voor we in de Valley zijn. Je kunt je hier dus heel lang vermaken. Geen wonder dat het zo populair is en alle campings hier ramvol zitten. Je kunt hier ook zelf rijden, door de drukte en de route zijn we blij dat we dat uitbesteed hebben. Veel relaxter voor ons als dagje uit.

Bij terugkomst eten we Mac and Cheese met broccoli. Morgen gaan we naar San Francisco waar we heel erg naar uit kijken. Het is een uurtje of 3 rijden. We beginnen alvast met bloemen in ons haar te doen!

1. Marian Hems:
    7 augustus 2023
    Mooi zo zwemmen tussen de rotsen
  2. Harrie van nunen:
    8 augustus 2023
    Leuke kwinkslag die bloemen in je haren!