Richting Yosemite!

6 augustus 2023 - Groveland, Verenigde Staten

We hebben de wekker om half 9 staan, alleen we zijn allen ruim voor de wekker wakker. We ontbijten met tosti's lekker buiten en rijden kwart voor 10 de camping af. Na korte tankbeurt en koffie halen, rijden we door Visalia en nemen we de 99 North.

Er werd ons sterk afgeraden om de 49 te nemen (met de RV) dus we blijven tot en met Merced op de 99. Dan nemen we de 59 naar Snelling en vervolgens de J59 strak naar het noorden. We nemen ergens op Googles advies een afslag eerder en belanden op een heel hobbelige niet-RV vriendelijke weg. Deze 4 mijl overleven we echter ook en via de 120 rijden we naar het Oosten richting de camping.

Vanaf hier ziet het er echt prachtig uit. Er wordt sterk afgeraden om de Old Priest Road te nemen omdat deze 20% (!!!) omhoog gaat. Lijkt me inderdaad beetje veel van het goede. Door sneeuwval is deze sowieso afgesloten zien we als we er komen.

We nemen dus de langere New Priest Road. Deze is ook vrij pittig en vlak langs het ravijn, met 5% omhoog en haarspeld na haarspeld. We arriveren veilig in Groveland en 5 minuten voor de camping parkeren we om pasta te eten als lunch. Groveland is een heel leuk plaatsje, ziet er super gezellig uit!

We rijden naar de camping, net erbuiten, die er ook prachtig uitziet. We hebben een mooie plek en zijn lekker op tijd dus we hebben een rustig dagje voor ons. We boeken een bus die ons morgen naar het hartje van Yosemite brengt (en terug) zodat we niet zelf hoeven te rijden (2 uur door kronkelige weggetjes) en te hopen op een parkeerplek.

Daarna gaan we naar het zwembad waar we al snel een praatje maken met een Helmonds gezin met 2 jongens van 14 en 16. Die van 14 speelt volop met onze jongens en Toby en hij zijn constant stoeiend in het zwembad aan te treffen. Ook gaan ze samen nog even voetballen! Op ons advies boeken ze ook de bus en dus zitten we morgen samen met ze in de bus heen en terug.

We gaan na zessen naar de camper waar de jongens even op de wifi kunnen (we hebben internet voor 2 devices). We eten pannenkoeken bij de camper met ijs als toetje. Terwijl de Nederlandse vrouwen de kwartfinale behalen, voetballen de jongens nog even op de camping met de oudere jongens.

Morgen Yosemite! De bus vertrekt op de camping om 10uur.