From Stanley Park to Kelowna

12 augustus 2018 - Kelowna, Canada

We staan redelijk op tijd op en gaan meteen ontbijten waardoor we het zwembad in kunnen. We zitten helemaal alleen in een super net zwembad en we plonzen dus alle 4 lekker in het water.

Na een uurtje zwemmen, pakken we de camper in en rijden we naar Stanley Park! Dwars door het centrum van Vancouver met een camper is niet om jezelf heel populair te maken maar het lukt aardig. De wegen zijn er redelijk goed op ingesteld! We rijden een klein stukje in het park en parkeren vlakbij de bekende totempalen. Na wat foto's en checken of we wel goed geparkeerd staan, lopen we richting het Aquarium. We zijn best moe en het is op en af dus het is nog een hele uitdaging. Daarna lopen we via de Railway richting Beaver Lake.

Door de vermoeidheid bij de kids, gooien we de plannen om. We rijden een rondje met de trein in het park en daarna haalt Wouter de camper terwijl Lieke en de kids lunch halen. Na een half uur hebben we rendez-vous op de parkeerplaats! We rijden nog een groot rondje door het immense Stanley Park en rijden dan het hele stuk naar Kelowna terug.

We tanken en knallen rond 14uur Vancouver uit en rijden de lange maar héle mooie weg terug naar Kelowna, ons favoriete plaatsje. Onderweg zien we verschillende bosbranden wat hier een heel groot thema/probleem/actualiteit is. Iedereen die we vertellen dat we in Kelowna zijn geweest, zegt: konden jullie er komen dan? Het is namelijk een hele tijd door bosbranden niet bereikbaar geweest.

Als we aankomen op onze camping in Kelowna zien we dat het morgen niet zo warm wordt (22 graden). Dat is jammer want we wilden op een springkussen in het water gaan. Nou ja we zien wel, wij improviseren wel weer raak. We zijn in elk geval 1 dag eerder terug in Kelowna dan gepland. Tijd zat dus!