Vancouver!

11 augustus 2018 - Vancouver, Canada

Vrijdag belooft een lange dag te worden. We staan op tijd op om rond half 9 Port Alberni achter ons te laten. We rijden naar het oosten en stoppen bij Cathedral Grove waar hele grote, dikke en oude bomen staan. Daar zoeken we een leuk plekje om te ontbijten. Ook vinden we nog een goed verstopt paadje naar een prachtig meer (Cameron Lake). Tenslotte komen we nog Nederlanders tegen met wie we ervaringen uitwisselen.

Na ontbijt rijden we naar het centrum van Nanaimo, het tweede plaatsje van het eiland. We shoppen wat en lunchen een heerlijk visje aan het water! Er is ook een leuk marktje bezig waar we koekjes en cakejes kopen. Als je hier zegt dat je uit Nederland komt, vindt iedereen je meteen leuk. En veel mensen zeggen ook dat ze in Amsterdam zijn geweest.

Rond half twee rijden we naar de Ferry om onze boot terug naar Tsawassan (Vancouver) te nemen. Deze tocht duurt iets langer dan de heenreis, maar is wederom erg mooi tussen de eilandjes door! We zitten in de zon op het bovendek en de kids spelen met 2 Canadese kindjes. In eerste instantie wat onwennig vanwege het taal verschil maar al snel horen we Toby in het Engels tellen en spelen ze heerlijk met elkaar. We rijden vanaf de terminal meteen naar de camping in Burnaby. Het is een prachtige camping, veruit de netste tot nu toe. We parkeren de camper en gaan met de Sky Trail naar het centrum van Vancouver! Erg gave rit met prachtig uitzicht.

We nemen de laatste halte en stappen aan de waterkant uit, hartje Vancouver. We lopen een stukje door het gezellige centrum met veel muzikanten (en ook best wel wat zwervers, zoals wel meer hier) en besluiten ergens te eten waar ook heel veel spelletjes staan zodat we de jongens wakker kunnen houden. We spelen domino en bestellen eten. Na lekker eten en toetje lopen we terug naar de Skyline en komen we voor het eerst in het donker thuis in de camper. Het is rond half 11 en we gaan allemaal slapen. Morgenvroeg gaan we eerst zwemmen en dan Vancouver in!

Opa Harrie, van harte gefeliciteerd!!

1. Oma beau:
    12 augustus 2018
    Wat een prachtige foto’s weer