Genante momenten in Belfast

29 juli 2017 - Belfast, Verenigd Koninkrijk

Vandaag stond Gobbins cliff path en Belfast op het programma. Aangezien de cliff path het verste weg was, besloten we dat als eerste te doen. Na ruim anderhalf uur waren we er. We besloten eerst te gaan plassen voor we een lange wandeling gingen maken. Lieke ging alvast kaartjes halen want zoals heel veel natuurwonderen en activiteiten in Ierland moest hier ook voor betaald worden.... maar helaas ze zaten helemaal volgeboekt. Geen plek vrij voor ons. Balen! Even later lazen we dat kinderen onder 1.20m ook niet mee mochten...
Dan maar door naar Belfast. We waren erg benieuwd naar Belfast, zeker vanwege de vele aanslagen in de recente geschiedenis. We waren benieuwd wat je hier nog van merkte maar besloten eenmaal in Belfast eerst wat te lunchen want daar was het inmiddels tijd voor geworden.
Omdat onze tijd beperkt was in Belfast (We wilden op tijd terug zijn bij de tent omdat we alles weer moeten inpakken om morgen naar onze laatste bestemming af te reizen) besloten we op een effectieve manier zoveel mogelijk te zien door een 'hop on hop off' bus te nemen. We kochten kaartjes en moesten ruim een half uur(!) wachten op een bus. Net toen we de bus in mochten stappen zei Toby dat hij moest plassen. Toby (en Lucas soms) heeft de hele vakantie al een fantastische timing wat betreft wanneer hij moet plassen...NOT. Hij heeft al in menig bosje naast de weg geplast. Maar nu zaten we dus eindelijk in de bus en moest hij plassen.... wat te doen... wat te doen....?
We hadden een reserve onderbroek en broek bij ons en met zakdoekjes en plastic zakje probeerden we de 'schade ' beperkt te houden. Als Toby nodig moet dan moet hij namelijk echt nodig en dit kan ook 3 keer in een uur gebeuren. Gelukkig konden we de schade beperkt houden en genieten van al het moois dat Belfast te bieden had.
We zagen mooie gebouwen, de plek waar de Titanic te water is gelaten en heel veel prachtige muurschilderingen over de gewelddadigheden en het recente verleden. De strijd tussen de unionists en de nationalists... dus niet katholiek tegen protestant zoals wij dachten.
Toen moest Toby weer HEEL NODIG plassen.... de reserve broeken waren op....HELP....wat nu?
Gelukkig was daar in een split second de beslissing van Lieke om het bijna lege flesje water te gebruiken als een soort van urinaal. Dit alles in gezelschap van zo'n 100 toeristen... top joh zo'n zindelijk kind!

Wat betreft het weer was onze timing vandaag stukke beter dan gisteren. Waar we gisteren een flinke Ierse plensbui over ons heen kregen... zaten we vandaag steeds net binnen of in de bus toen het regende.
Dat is extra fijn omdat Toby zijn verband echt droog moet blijven vanwege de operatie aan zijn botje/pink. Gelukkig hebben we een regenjas en plastic handschoenen voor hem. Je ziet de buien ook wel enigszins aankomen, dat scheelt ook waardoor het ons ondanks de regelmatige buien gelukt is het verband droog te houden. Morgen gaan we terug naar Dublin waar we nog een paar dagen verblijven.

1. Jan:
    30 juli 2017
    Super slim opgelost!! Veel plezier in Dublin!!! Gr en goede terugreis.
  2. Jan:
    30 juli 2017
    By the way: wij zijn weer thuis van een weekendje Brugge. Met Bert en Ria. Was erg mooi en gezellig. Tot horens en/of ziens.
  3. Harrie van nunen:
    31 juli 2017
    wederom prachtig omschreven van wat er zoal in Ierland gebeurd top.