Terug naar Ierland, de EU en de euro :-)

31 juli 2017 - Dublin, Ierland

Na een snelle avondhap in Belfast rijden we op tijd terug naar onze Glamping bij Limavady om nog een avond te "glamperen". We willen eigenlijk de jongens vroeg hebben slapen maar zo werkt het natuurlijk niet :-) Het is ook een behoorlijk herrie op onze Glamping want er is een grote groep jongeren gearriveerd die het duidelijk op een zuipen hebben gezet. Ze hebben het duidelijk naar hun zin en delen dat met de rest ;-) het zou die avond nog lang onrustig zijn, maar wij slapen er goed doorheen.

De volgende ochtend vertrekken we iets voor 9 terug richting Ierland. Bij de grens maken we onze ponden op en we knallen door naar Dublin waardoor we rond 12 daar zijn. Wouter brengt even de auto terug en we lunchen in het hotel. Na een korte siësta gaan we Dublin in. Leuk centrum waar je prima kunt slenteren. We eten in een gezellige bar en slenteren wat door.

Als het begint te regenen schuilen we even snel in een pub waar net iemand met een gitaar tussen de mensen gitaar zit te spelen
Super gezellig, we horen CCR en nog enkele local songs! Met de bus gaan we terug naar hotel!

Maandagochtend staan we een beetje op tijd op omdat we een fietstour hebben geboekt. Maar.... ze hebben maar 1 kinderzitje. Lekker vaag communicatie probleem enzo. Hij geeft als tip de Viking splash te doen. De wat... ? Juist ja, met een rij/vaartuig (gebruikt bij D-Day door de geallieerden) eerst door Dublin rijden en dus ook een stukje varen! En ondertussen horen we van onze grappige gids allerlei dingen over Dublin. Heel tof! We moeten ook een Viking kreet slaken op commando wat de jongens heel goed doen! Toby krijgt dankzij de guide nog een groot applaus van iedereen als ze horen wat hij heeft meegemaakt en wordt uitgeroepen tot meest heldhaftige Viking!!!

Na deze experience lunchen we lekker en slenterend gaan we terug naar ons hotel voor korte pauze. Lucas gaat zwemmen en Toby filmpjes kijken. Papa en mama kijken de laatste aflevering van Game of Thrones :-)

Nu zitten we in een leuke bar in hartje Dublin cocktails te drinken om zo sushi te gaan eten. Het zijn zware dagen maar we slaan ons er moedig doorheen :-D

1. Jacco:
    31 juli 2017