Lego Batman zegt gedag en wij ook!

2 augustus 2017 - Dublin, Ierland

Zit je hartje Dublin cocktails te drinken liggen er twee jongens te slapen. Toby viel in de buggy al in slaap maar Lucas in de stoel in een rumoerige bar. Heerlijk! Wij genieten van de cocktails.

Zoals al aangekondigd gaan we daarna sushi eten en ondanks dat het erg duur is, is het wel enorm genieten met een Nieuw Zeelandse wijn erbij (uiteraard!). Lucas en Toby vinden het ook heerlijk. Daarna halen we nog een grote ijsco als afsluiter bij een ijssalon. Heel erg fijn. Toby valt nog terwijl we naar de bus lopen en hij bloedt op zijn hoofd. Inmiddels zijn we wel wat gewend maar het blijft tobben met den Toob. We maken het schoon met alcohol en gaan weer door.

Dinsdag slapen we lekker uit en gaan we ontbijten in Dublin. We nemen de bus het centrum in (5-10 minuten) en vinden een heel leuk tentje! Daar spelen we ook een spelletje want onze laatste opdracht van Lego Batman is 3 spelletjes spelen vandaag zodat Toby en Lucas ieder 2000 punten halen en een verrassing kunnen winnen.

Na het ontbijt wandelen we door het centrum met een omweg naar Trinity College. Typisch: ben je onderweg naar een universiteit kom je een oud collega tegen op straat van... de universiteit: Joost. Wat een toeval maar erg leuk!

Na Trinity besluiten we terug naar het hotel te gaan zodat Lucas nog 1x kan zwemmen en Toby gaat lekker filmpjes kijken. Ondertussen vindt Lieke een heel goed restaurant op 10 minuten lopen van het hotel dus in de stralende zon (vandaag echt top weer) lopen we daarheen. Komen we daar: zit ramvol. Hadden we natuurlijk kunnen verwachten. Na wat teleurstellende blikken van onze kant, stuurt de eigenaresse twee mensen weg van het terras en kunnen we alsnog eten (????? We know right ?????). Het eten (en drinken: weer Nieuw Zeelandse wijn erbij) is inderdaad uitstekend.

We lopen, rennen, spelen terug naar het hotel en pakken voor het laatst de koffers. De wekker staat om 6 uur zodat we zeker op tijd zijn voor onze vlucht. Lego Batman heeft nog een cadeautje achtergelaten. Terug naar Nederland en naar Soekie (Toby heeft haar erg gemist). Tot de volgende trip!!!!